Vannforbedringsmidddel

Hei, jeg er usikker på hvilket vannforbedrinsmiddel jeg skal velge.
Jeg vet at tetra har noe og jeg har en veninne som bruker aquasana.
Hvilke vannforbedringsmiddel vil dere anbefale?
Hvor skal jeg i så fall kjøpe det?
Er det farlig å bytte vannforbedringsmiddel slik at litt av vannet blir et middel og litt av vannet blir et annet.
Mvh
Dirgis
Oj! ble visst postet 2 ganger!
Ups!
Dirgis
Hvilke vannforbedringsmiddel vil dere anbefale? Hvor skal jeg i så fall kjøpe det?

Det er ikke sikkert du trenger å bruke noe vannforbedringsmiddel. Vannet i Norge og i norske vannkraner er ofte helt fint som det er, og slike midler er ikke så ofte nødvendig. Men ønsker du å bruke det likevel, så gjør gjerne det
I perioder bruker jeg det selv, hvis jeg merker at fiskene begynner å klø etter et vannbytte e.l. Det betyr gjerne at vannverket plutselig har tilsatt klor i vannet, og da klør fiskene veldig. Vannforbedringsmiddel fjerner og uskadeliggjør bl.a. klor.

De fleste større og kjente produsentene av akvarieprodukter som JBL og Tetra har alle gode produkter. Du kan velge en av dem, bare kjøp det zoobutikken evt har.
Men skygg unna ukjente billigmerker som Prodac og sånt!
Tetra, Sera og JBL er tre merker som skulle være trygge og gode å bruke. Jeg ser du bor i Oslo. Jeg vet ikke om du har lett vei inn til sentrum, men...her er et par butikk-forslag:
Du kan handle f.eks. på Dyrego på toppen av Oslo City, eller en kort spasertur unna på Oslo Zoosenter i Bernt Ankers gate.

Dirgis
Er det farlig å bytte vannforbedringsmiddel slik at litt av vannet blir et middel og litt av vannet blir et annet.

Nei, ikke farlig. Ikke noe problem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap