Hvilken lysrørkombinasjon bør jeg gå for?

Hei

Har tenkt å bytte ut mine to lysrør i 120L, og er litt i tvil om jeg bør gå for 2 Life-Glo rør eller en kombinasjon av LIfe-Glo og Sun-Glo. Har lest Frank Angell sin produktomtale, og der ser det ut som en kombinasjon av LIfe-Glo og Sun-Glo er veien å gå. Men så kom tvilen på om dette gjelder når man har flere lysrør enn to, eller om det går utmerket når man kun har plass til lysrør. Så da måtte jeg høre litt med ekspertpanelet på forumet om hva dere mener er best?
Har brukt begge deler uten at planter og fisk ser ut til å bry seg stort. Kombinasjonen Life-glo/Sun-glo brukte jeg tidligere i Sør-amerika karet mitt og det gir en dempet, varm tone i karet. Nå har jeg derimot gått over til å bruke to Life-glo der isteden siden jeg liker bedre det klare, rene lyset på de rørene. I Asia har jeg kombien Life-glo/Power-glo siden den sistnevnte gir mer rødt i fargen på lotusen jeg har stående i det karet. Planter og fisk ser ut til å trives like godt uansett så det kommer litt an på hva du selv liker best egentlig
Plussmedlem
Jeg har PowerGlo/LifeGlo-kombinasjonen i to kar. Jeg er fornøyd med det.
Plantene også. Fiskene bryr seg nok ikke
Takker for svar
Ble til at jeg kjøpte life-glo og sun-glo, og det ga et flott og dempet gulaktig lys. Akkurat det jeg var ute etter
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap