Gramvekt: Forslag?
Postet 04.09.10 kl 00:02
Endret: 04.09.10 kl 00:02
Postet 04.09.10 kl 00:23
Endret: 04.09.10 kl 00:24
ShiramorJeg prøver å finne en vekt som kan måle små mengder, f.eks 1/2 gram, og som ikke koster en formue. Gjerne elektronisk. Kan dere hjelpe meg med å finne en?
Jeg har en mikrovekt til å veie opp medisiner osv til akvariebruk.
Kjøpte min på Ebay. Den veier helt ned til 0.01 gram, altså meget nøyaktig.
Du har for eksempel denne her som ligner veldig på min.
Ellers fant jeg mange på ebay nå også med et test-søk. Se f.eks. på denne...? Den veier også ned til 0.01 gram.
Du finner dem på Ebay, ved å søke på "weight scales".
Postet 04.09.10 kl 00:33
Der har du dem Mona. Tusen takk
Jeg har spurt på det lokale apoteket, lett på div. forretninger og lett på nettet, men ikke på E-bay, altså.
Jeg trenger den mest til gartneriet, og litt til akvarium. Brevvekten vi har veier bare hele gram.
Hvis noen finner en norsk nettbutikk med sånne vekter hadde det vært fint
Jeg har spurt på det lokale apoteket, lett på div. forretninger og lett på nettet, men ikke på E-bay, altså.
Jeg trenger den mest til gartneriet, og litt til akvarium. Brevvekten vi har veier bare hele gram.
Hvis noen finner en norsk nettbutikk med sånne vekter hadde det vært fint
Postet 04.09.10 kl 09:39
Siden du har vært litt rundt og spurt, gjør det sikkert ikke noe om du må vente et par-tre uker.
Varene herfra bruker som regel 2-3 uker, og har veldig lave priser. Har selv en vekt derifra.
Holder du deg under 200 kroner, slipper du å stresse med fortolling og gebyrer. = rundt 180.-
Kvaliteten på produktene varierer, men det meste er bra.
Edit - Glemte helt linken.
Varene herfra bruker som regel 2-3 uker, og har veldig lave priser. Har selv en vekt derifra.
Holder du deg under 200 kroner, slipper du å stresse med fortolling og gebyrer. = rundt 180.-
Kvaliteten på produktene varierer, men det meste er bra.
Edit - Glemte helt linken.
Postet 04.09.10 kl 10:23
Endret: 04.09.10 kl 10:26
Postet 04.09.10 kl 11:35
Postet 04.09.10 kl 18:42
Postet 04.09.10 kl 19:44
Jeg satt og sammenlignet produktene og så kom jeg plutselig over denne norske nettsiden. Her selger de bl.a små vekter:
http://www.scaleshop.no
Legger inn linken i tilfelle noen er interessert.
http://www.scaleshop.no
Legger inn linken i tilfelle noen er interessert.
Postet 08.09.10 kl 22:56
Endret: 08.09.10 kl 22:56
Proscale 111 (0.01g)
Jeg endte opp med denne vekten:
ProScale 111 (0.01g)
og fikk den i posten tre gager etter bestilling / betaling.
Med tillegg (mva) så kostet den kr. 407,-
Vi har allerede tatt den i bruk i gartneriet, og kan nå redusere bruken av diverse pulver vi bruker der, f.eks mot sopp, insekt osv. Brevvekten ble for upresis, så denne er mer miljøvennlig sånn sett
Så får jeg låne den til akvariebruk, når det trengs.
Det som er bra med denne vekten er at den har 'Tare': Du kan måle flere produkter samtidig, hvis du f.eks skal lage en blanding.
Du legger på en skål -> nullstiller -> ønsket mengde av vare 1 -> nullstiller -> vare 2 -> nullstiller osv. Veldig praktisk.
Takk for hjelpen
ProScale 111 (0.01g)
og fikk den i posten tre gager etter bestilling / betaling.
Med tillegg (mva) så kostet den kr. 407,-
Vi har allerede tatt den i bruk i gartneriet, og kan nå redusere bruken av diverse pulver vi bruker der, f.eks mot sopp, insekt osv. Brevvekten ble for upresis, så denne er mer miljøvennlig sånn sett
Så får jeg låne den til akvariebruk, når det trengs.
Det som er bra med denne vekten er at den har 'Tare': Du kan måle flere produkter samtidig, hvis du f.eks skal lage en blanding.
Du legger på en skål -> nullstiller -> ønsket mengde av vare 1 -> nullstiller -> vare 2 -> nullstiller osv. Veldig praktisk.
Takk for hjelpen
Postet 18.09.10 kl 09:41
Endret: 18.09.10 kl 09:47
Et tips til dem som vl ha nøyaktige vekter er å kjøpe elektroniske kruttvekter beregnet på hjemmelading av ammunisjon. Selv de billigste vil holde lenge da kravet til nøyaktighet i denne bransjen er ganske stor av naturlige årsaker, bare pass p at man kjøper ei som kan vise gram og ikke bare grains - de fleste har begge.
Sjekk f.eks [URL=http://www.midwaynorge.com/apps/ebrowse.exe/browse?tabid=0&categoryid=19933&categorystring=+9315+***+731+***+9211+***]HER[/URL]
Sjekk f.eks [URL=http://www.midwaynorge.com/apps/ebrowse.exe/browse?tabid=0&categoryid=19933&categorystring=+9315+***+731+***+9211+***]HER[/URL]
Postet 18.09.10 kl 09:58