Juwel 180l bytte til utvendig filter?

Pumpen som står i akvariet har begynt å krangle når jeg skal ta den på igjen etter vannbytte.. Var inne på tanken med å bare bytte den (mest sannsynlig) orginale pumpen med en ny. Meen så har jeg jo igrunn litt lyst å bli kvitt den store boksen som står der i hjørnet og.
Så nå driver jeg sterkt å vurdere å bytte til utvendig.
Noen som har noen formeninger om dette?
Det ville vært greit om noen med erfaring med juwel, både akvariet og møbelet kunne gitt meg en anbefaling på hva som kan passe i skapet.

(Har prøvd å lese litt rundt om det, men det virker som alle pumper som er blitt omtalt er utgått)
Plussmedlem
Du kan se på Eheim 2073. (Eventuelt storebror 2075.)
Målene finner du her.

Når du går over til utvendig filter så må du være klar over at du må kutte litt i topplokket p.g.a. slangene.
Ikke så brede di skapene desverre, målte min juwel 180l.Innnvendig mål 23,5cm. En eheim 2026 og 2028 passer. Ser den nye serien er litt bredere. Alltid noen brukte å få kjøpt. Litt dyrere enn andre men er kvalitet. Har både 2026 og 2028 her,rolige og fine pumper. Står en 2026 til salgs her på AF
Tenkte jeg skulle kjøpe noe nytt.. Hva er egentlig forskjellen på Eheim classic og pro?
Er ikke helt sikker på forskjellen, men jeg hadde ett juwel innendig filter i 180. l, og bytta til ett eheim pro filter til 250-600 liters kar. Merker stor forskjell. Renere vann, lettere å rengjøre og man slepper den store stygge filterboksen.
Jørgen Strand
Hva er egentlig forskjellen på Eheim classic og pro?

Pro er lettere å rengjøre.
Ble vist litt ivrig her og bestilte meg en Eheim pro3 2073.. Det var vist den som erstattet 2026.. Detta blir kjekt!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap