Kjøpe biltemasand?
noen som vet hvor jeg kan bestille biltemasand?
dette er sandtypen jeg trenger http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Ovrig/Sand/
men lurer på om jeg trenger 1 eller 2 poser til et 160L akvarium
de fiskebutikkene hær i nærområdet har ikke så finkornet sand jeg trenger til palettciklider.
dette er sandtypen jeg trenger http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Ovrig/Sand/
men lurer på om jeg trenger 1 eller 2 poser til et 160L akvarium
de fiskebutikkene hær i nærområdet har ikke så finkornet sand jeg trenger til palettciklider.
Postet 03.01.11 kl 21:34
Mener jeg brukte 1 1/2 pose med biltemasand i mitt 160l. Jeg liker også at det er litt tykkelse på sandlaget. Biltema sender ikke varer så da må du nesten få noen du kjenner som bor i nærheten av biltema, og sende den til deg. Men dette er dyrt, da sand veier mye.
Kan ikke butikken hos deg bestille fin rådasand eller noe?
Kan ikke butikken hos deg bestille fin rådasand eller noe?
Postet 03.01.11 kl 21:48
Postet 03.01.11 kl 21:49
Postet 03.01.11 kl 21:51
Postet 03.01.11 kl 23:14
Thomas Føhrnoen som vet hvor jeg kan bestille biltemasand? dette er sandtypen jeg trenger http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Ovrig/Sand/ men lurer på om jeg trenger 1 eller 2 poser til et 160L akvarium de fiskebutikkene hær i nærområdet har ikke så finkornet sand jeg trenger til palettciklider.
En annen mulighet er byggevareforretninger som selger sement og slikt. De har vanligvis sand i flere kornstørrelser, bl a en som ligner biltemasand (omtrent samme kornstørrelse.
Hilsen
Stephan L Sandemose
Postet 03.01.11 kl 23:55
Stephan Sandemose[QUOTE=Thomas Føhr]noen som vet hvor jeg kan bestille biltemasand? dette er sandtypen jeg trenger http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Ovrig/Sand/ men lurer på om jeg trenger 1 eller 2 poser til et 160L akvarium de fiskebutikkene hær i nærområdet har ikke så finkornet sand jeg trenger til palettciklider.
En annen mulighet er byggevareforretninger som selger sement og slikt. De har vanligvis sand i flere kornstørrelser, bl a en som ligner biltemasand (omtrent samme kornstørrelse.
Hilsen
Stephan L Sandemose
Jobber på BYGGERN å vi tar ikke inn noe så fint. Får kjøpe grus å vente til de får inn rå sand i hammerfest da.
Postet 04.01.11 kl 00:31
Olivinsand skal du ikke bruke!
Biltemasanden som anbefales har 2 kornstørrelser på sanda..
Di aller fleste bruke den groveste.
Å det står på sekken at den er egnet før akvarium.
koster ikke mye heller. mener jeg betalte ca 79kr før en sekk.
Jeg har brukt 3 sekkert på en 325L.
Men har dog laget litt forhøyninger i bunnen med sanda.
Men kjøper du 2 sekker har du helt sikkert nokk til ditt akvarium.
Biltemasanden som anbefales har 2 kornstørrelser på sanda..
Di aller fleste bruke den groveste.
Å det står på sekken at den er egnet før akvarium.
koster ikke mye heller. mener jeg betalte ca 79kr før en sekk.
Jeg har brukt 3 sekkert på en 325L.
Men har dog laget litt forhøyninger i bunnen med sanda.
Men kjøper du 2 sekker har du helt sikkert nokk til ditt akvarium.
Postet 04.01.11 kl 01:18
Var å kjøpte litt sand i dag selv, tenkte jeg skulle prøve blåsesand i nye 240 juwelen.
Biltema har tre forskjellige blåsesand typer;
Som Martin sier så er den som er anbefalt til akvarier merket kun med "SAND", forøverig har den varenr: "17-5425"
(0.2-1,0mm).
De andre to typene er blåsesand av olivin og en som er laget av aluminiumsilikat.
Disse to bør du nok for sikkerhetsskyld styre unna, ikke fordi olivinen eller aluminiumsilikater er giftig for fiskene i seg selv, men sandenkan inneholde en del sporstoffer som potensielt sett kan være veldig skadelige for livet i akvariet.
-Kristoffer
Biltema har tre forskjellige blåsesand typer;
Som Martin sier så er den som er anbefalt til akvarier merket kun med "SAND", forøverig har den varenr: "17-5425"
(0.2-1,0mm).
De andre to typene er blåsesand av olivin og en som er laget av aluminiumsilikat.
Disse to bør du nok for sikkerhetsskyld styre unna, ikke fordi olivinen eller aluminiumsilikater er giftig for fiskene i seg selv, men sandenkan inneholde en del sporstoffer som potensielt sett kan være veldig skadelige for livet i akvariet.
-Kristoffer
Postet 04.01.11 kl 01:33
Endret: 04.01.11 kl 01:40
Postet 04.01.11 kl 01:39
Postet 04.01.11 kl 01:41
Postet 04.01.11 kl 01:46
BimBimOlivinsand skal du ikke bruke! Biltemasanden som anbefales har 2 kornstørrelser på sanda.. Di aller fleste bruke den groveste. Å det står på sekken at den er egnet før akvarium. koster ikke mye heller. mener jeg betalte ca 79kr før en sekk. Jeg har brukt 3 sekkert på en 325L. Men har dog laget litt forhøyninger i bunnen med sanda. Men kjøper du 2 sekker har du helt sikkert nokk til ditt akvarium.
er det olivinsand jeg har sotte ut på linken?
Postet 04.01.11 kl 10:32
Postet 04.01.11 kl 12:28
Postet 04.01.11 kl 12:43
Postet 04.01.11 kl 13:35