Et litt merkeligt spørsmål, men fins blåmatte i svart?

fins blåmatte i svart? har tenkt og sette opp et nytt akvarie,men vil ha svart matte.noen som vet?
Trykket akkurat på send-knappen herfra. Håper inderlig jeg nå husket riktig, og at de sorte mattene fra Unimati ikke påvirket vannet negativt for reker...
det er et reke kar eg og skal sette opp..men hva er best? fin,mellomgrov eller grov.???
Jeg håper det er 20 ppi, for jeg har forsøkt med grov. Da ble filteret fylt av rekeyngel. Jeg har nå fin. Det holder ikke en uke engang før det går tett. Dette er et bittelite innvendig Eheimfilter i 54 liter med en blåsvamp-klump foran innsuget, bestilte ferdig hjørnefilter fra Unimati, har ikke tid til å vente på at silikon tørker. Det blir fast DYI-filter etterhvert, og i trådene om dette anbefales mellomgrov.
har de svarte mattene fra unimati selv, medium grovhet er helt fint. hatt de i alle slags kar, fisk, reke og yngelkar og ingen problem med mattene
ok.takker for raskte svar...får prøve dette.men hvor lang leveringstid er d på dette? og hva koster frakten?
Sanne
har de svarte mattene fra unimati selv, medium grovhet er helt fint. hatt de i alle slags kar, fisk, reke og yngelkar og ingen problem med mattene


Så bra! Mente jeg leste at erfaringene var gode med matter derfra :o)

Når det gjelder frakt er det ikke noe veldig fornuftig å finne, innenlands sendes det men Postdanmark, og det er ikke gratis fra Danmark til Norge. Filtematter veier ikke all verden, og finner man en til under NOK 200 slipper man i det minste fortolling. De hadde avslutningssalg på katteutstyr, så jeg må nok vente en stund og betale det moroa koster. Men de sender i alle fall alle hverdager, står det!
vet du "sanne" va frakt prisen er?

men vis du "linda & ove" har kjøpt for mye kansje eg kan kjøpe av deg da?:P
jeg kjøpte to 50x50x5 matter, det er snart 2 år siden. har den ene fremdeles i orginalpakkning, rett og slett bobleplast. med frimerker på. 36+36+10, 82 dkr. også har de sikkert tatt betalt for pakking og slikt. sånn rundt en hundre danske i frakt tenker jeg. men som sagt, dette er to år siden.
Her finner du priser på sorte filtermatterhttp://www.unimati.biz/group.asp?group=146

Jeg kjøpte nylig en på 60x60x10 cm mellomgrov (20 PPI) til DKK 235, men sammen med andre varer, så hva portoen vil bli for nbare matte, vet jeg ikke. Det jeg vet er at de helt sikker legger på en egen fortjeneste på portoen, for den var dobbelt så høye som for en tilsvarende tung pakke fra en annen dansk leverandør.

En matte på 50x50x10 koster bare DKK 135, men den passet dessverre ikke til mitt formål.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap