Juwel rio vs lido?

Jeg har sett på ett Juwel Lido 120 på dyrebutikken idag. Klødde i fingrene etter å kjøpe det selvfølgelig... Har sett litt på Juwel Rio 125 også, så lurer på:

Hvilke ville dere kjøpt? Fordeler/bakdeler?

Eneste jeg finner er at Rio 120 har lengde i karet fremfor høyden (som kanskje er det beste for stimende bunnfisker som trenger litt plass?)

På dyrebutikken (Zoo1) kostet Juwel Lido karet 3490 kroner. Ser på Webzoo at det er "normal" pris, men Juwel Rio 125 koster jo "bare" 3000 kroner på Webzoo... Hvorfor? Er Lido mer populært? Nå hadde ikke dyrebutikken inne Rio, og jeg tenkte ikke over å spør på prisen...
Plussmedlem
Kjøp Rio.
Det er ikke bare for bunnfiskenes skyld. De fleste fisker liker å svømme fram og tilbake, ikke opp og ned.

Sjekk også priser på Juwel hos Dahls Dyrerike.
Tror jeg må innom dyrebutikken igjen på torsdag for å høre om de tar inn Rio-karet og hva prisen på det er.

Jeg har tidligere (ca 2 mnd siden) kontaktet både Dahls, Aquamanias og Webzoo ang. kjøp av ett Rio 125, men ingen av de vil sende til meg og jeg har ikke bil selv eller noen som kan kjøre så langt (bor ca 60 mil nord for Oslo).

(Kan nevne at grunnen til de ikke vil sende er at frakt vil komme på nesten like mye som karet i seg selv + fare for det blir ødelagt underveis...)
Kjøp ikkje det som heter Lido.. Vi har et sånt og det er ikkje hjep i att det er større i L enn det andre vi har. Fisken setter pris på å slippe svømme opp og ned hele tiden trur eg. Syns også det karet er vanskelig å innrede fint.
Jeg har begge...
Jeg har både 125l og lido.

Jeg synes begge er svært fine kar.

Lido gir en designutfordring med tanke på at det kvardratisk utformet. Her gjelder både valget av planter og innredning, samtidig som du skal tilfredstille behovet til eventuelle fisk i karet.
For 125l, er det bedre grunnlag for å skape et godt miljø for bunnlevende fisk som for eksempel cory, men her og er det hva du velger å gjøre det til selv.
Det viktigste er at du koser deg med hobbyen og det nye karet, så håper eg at du finner ut hva du vil ha.





Tilfeldig bekjentskap
© Atle Abel Salvesen
Reklame for plussmedlemskap