Hvor kjøpe 1000-2000 liter?

Har sikkert som mange andre her rundtom litt "litersyke" :P
Lurer på å avansere litt her. Får aldri nok plass.
veit ikkje om eg er heilt på jordet her! men så store kar må vell spesialbestilles hos en glassmester eller hos en dyrebutikk.
Når man vurderer et så stort kar skal man spøre seg selv om det virkelig er et stort kar man ønsker eller om det kanskje ikke er fleksibiliteten med en reol , man er ute etter.

En reol med for eksempel 6 mellomstore kar gjør at man kan dyrke hobbyen på en helt annen måte. Er oppdrett noe man ønsker å satse på så er ikke det ikke til å komme unna at man har behov for til dels mange kar.

1200 liter er vel de største standard kar man får.
Plussmedlem
Har ikke Akvastabil 1120 liter som standard da...

Har trodd at de dessuten har kar på 1400 eller 1500 liter som standard...
og du er 23 år, regner med du ikke har eget hus? blir store skader om det skulle gå gale, så surt for dem du leige hoss isåfall om du bor i leilighet:p og så må du huske at det er ikke sikkert du kan ha 1-2 tonn på gulvet ditt om du bor i 2 etasje osv..
Takk for usakelige og sakelige svar. Er vel akvastabil vi har siktet oss inn på. De har en del pene kar.
Og dette er ikke for oppdrett. Det er rett og slett bare for å tilby de jeg har, og flere på ønskelisten nok plass.

Og du som spør om jeg leiler eller eier:
Vi skal kjøpe leil og har nok tenkt gjennom at dette ikke akkurat er en melkekartong vi skal sette på gulvet
Og innbo forsikring er uansett en fin ting og ha uansett om man eier eller leier.

Plussmedlem
Eventuellt kan du høre med Vidar Alexander her inne... Han bygger vel kar. Kan også hende han kjenner noen som kan bygge det, som bor i bærheten av deg...
Du kan jo sende en forespørsel til . De bygger på de akkurat målene du vil ha. Er flere i saltvannsmiljøet som har kar fra disse og er kjempefornøyd. Er heller ikke noen bakdel att de er betydelig lettere en glass. Mitt neste kar blir herifra.
Standard 1460 og 1920-liter her.
Plussmedlem
1920liter, wow.... Da snakker vi kar.... ))
Om man skal bestille så store kar fra utlandet, så blir det fort veldig dyrt. Det kan nok lønne seg å vurdere selvbygging på så store kar.
Om man har bygget et mindre kar før, og er litt fingernem, med litt innsikt, så er dette ingen hokus pokus.

Og en stor fordel med det, er at karet kan tilpasses akkurat det stedet du ønsker å ha det, med akkurat de målene du har plass og/eller behov for.

Jeg har levert glass til selvbyggde kar her i landet på over 14 000 liter.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap