Bord til juwel rio 125

Hei! Jeg planlegger å anskaffe et Juwel Rio 125 akvarium, som er 81 cm langt. Jeg lurer på om det kan stå på et bord som er kun 79 cm langt, dvs. slik at 1 cm av karet i hver ende stikker ut uten støtte. Er det noen som vet om karet tåler dette?
Nå er jeg helt novise her på forumet, men ettersom du ikke har fått noe svar enda, våger jeg meg frempå med et tips. Jeg hadde det samme spørsmålet i hodet mitt den gang jeg fikk mitt første store akvarium for 20 år siden, men da var det ikke noe forum på nettet å henvende seg til. Jeg fikk gubben til å skjære ei plate i krysssfinér etter målene på karet (225 l.), og klistret slike halvstafflister på kuttflatene for syns skyld. Platen stakk sikkert 5 cm. utenfor bordet karet sto på. Hadde ikke problemer med det de 5 årene det var i bruk, så det er vel å anbefale.
Hei og takk for innspill. Spontant tenker jeg at karet på kort sikt ikke vil ta skade av å stikke ut 1 cm. På den annen side er det ikke bygget for å stå slik. Man kan vel tenke seg at dette over lengre tid kan føre til uheldig belastning eller strekk på silikonfugene. Jeg er ikke veldig begeistret for bordet som kan kjøpes sammen med Juwel-karet. Da er det vel best, som du skriver, å bruke en ekstra plate.
Kan du ikke se om du finner noe annet passende? jeg ville ikke hatt karet stående utenfor sånn. Det blir helt feil belastning på karet. Men på finn.no f.eks kan du sikkert finne masse fine alt. Gamle sjenker i heltre osv
Inaktiv bruker
Hvis du har muligheten så kan du skaffe en sponplate som du limer gulvbelegg på, som du legger opp på bordet. Det har jeg sett før og det ble VELDIG bra!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap