Trenger litt tips angående kjøp av lite akvarium til reker

Hei,

skal starte opp med hobbyen igjen etter noen års tørke. Har tidligere hatt flere akvarium med både reker og fisk. Men tenker nå å ha et artskar til reker. Blå tigerreke er det jeg tenker. Har jo også lyst at plantene skal trives godt i karet. og tenker på planter som passer i et nanokar. En del mose og noen andre godbiter.

har nå plass til et lite akvarium i sokkelleiligheten =)

De akvariene det nå står mellom er:

eheim aquastyle
Her lurer jeg bare på om lyset er tilstrekkelig, eller om det er mulig å kjøpe til et ekstra lys, i så fall hvilket?

Fluval EBI
Her lurer jeg egentlig på det samme som på eheim aquastyle. Men såg også på nettbutikken at de hadde slike lys til nanokar. Og det er kanskje mulig å feste et slik et ekstra på det. (det så jo ut som samme lys som var med i pakken.

Eventuelt så tenker jeg å kjøpe et slik helglass . men her er jeg usikker på hvilken type lys som ville passet til. Kanskje noen av dere vet hva som hadde vært en god løsning i forhold til belysning av dette akvariet? ville denne muligens passe til? bør jeg kanskje ha 2 stk i såfall?

Er det noen som har erfaring med noen av disse akvariene? eller bare vil gi med noen tips om hvilket jeg bør velge?

Hadde blitt kjempeglad for svar =)
Lyset i Ebi'n funker bra det. Kan montere et til,som du linka til. Det samme som det som følger med,og det er plass. Men skal du ha mose/ ferskvannstang og lettstelte planter holder det med det som følgeer med, etter min mening. Har Ebi selv
Tusen takk for svar =) men hvordan er dekkglasset til denne Ebi? på bilde ser det nesten ut som det er festet på med klips eller noe.

Nå heller jeg litt mer mot å kjøpe et helglassakvarium på 40L, rett og slett for å få 10 liter mer å gå på. Men det er dette med lys som jeg er veldig usikker på.
Er løse plastikkhjørner du legger glassplata på. Kan ta de av om du ikke bruker toppglasset.
Høres ut som det er helt likt Zolux akvariumet mitt som jeg bruker til reker og nå kampfisk yngler. Det er bare løse kanter på hvert hjørne for at dekk-glasset skal ligge oppå. Beste er jo å ha noe over så støv og andre ting ikke legger seg oppå, men jo større akvarium du kjøper jo bedre er det. Selv syns jeg fluval edge sine akvarium er stilige, men det er bare 23l. Jo lengre bredde og lengde akvariumene har jo bedre er. Fluval Edge har rekesikkert pumpe også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap