Luftstein som øker ph

Tenkte å kjøpe luft pumpe og luftstein og kom over denne på ebay. Det står at den skal øker PH noe som kanskje er greit for malawi karet mitt, men det har jeg aldri hørt eller lest om dette produktet før så jeg er litt usikker om jeg skal gå for dette eller bare kjøpe vanlig luftstein.
Noen som har erfaringer med dette eller kan anbefale noe annet som er bra.

Ang luftpumpe har jeg lest mye positive anbefalinger av schego optimal så jeg har tenkt på den, men er den kraftig nok med sine 250l/t?
Det den diffusoren gjør er å lufte ut CO2 fra vannet, og da vil normalt pH øke noe. Ikke unikt for denne dingsen...en vanlig luftestein kan også fjerne CO2 fra vannet. Det fins bedre måter å øke pH på, og CO2 trengs jo for å gi bra plantevekst.
Takk for svar. Jeg bruker ph/kg + for å øke ph'n så det var ikke så viktig at den skulle øke, men tenkte kanskje det var ok om det var på en naturlig måte. Dette er til ett malawi kar uten planter.
Er det noen luftsteiner du anbefaler til malawi kar og evt hvor sterk bør luftpumpa være?
Har funnet ut at det er like greit å kjøpe alt på webzoo så om noe er galt så er det kjappere å stikke dit enn kontakte kjøperen på ebay så da lurer jeg bare på om schego optimal er nok til trigon 190l eller om jeg bør gå for noe kraftigere. Har juwel bioflow 3 filter og skal kun ha det for syns skyld samt at malawiene liker litt extra bobler.
Tilfeldig bekjentskap
© Nicolai Draugsvoll
Reklame for plussmedlemskap