Ph testerne..

Sera viser 7.5 - Tetra viser 8.0. Hvem skal jeg da stole på her da det er ganske så avgjørende ang. eikebarkekstraktprosjektet mitt....
Dråpetester selvfølgelig dette gjelder.
Du kan jo prøve strips.

Denne testen viser at Tetras dråpetester ikke er nøyaktige (Sera ble ikke testet):
http://www.ctsa.org/files/publications/TestingAquaponicWater.pdf

Ifølge testen ga kun det elektroniske måleutstyret nøyaktig måling av pH over hele den testede rangen (pH 4-10). På den ene pH-målingen som lå innenfor Accutest-stripsens oppgitte range (6.2 til 8.4) ga denne stripsen bedre resultat enn dråpetesten.
Hehe strips ja... her inne så har jeg forstått at det er fyfy. Var derfor jeg skrev "selvfølgelig dråper".
Jeg har tenkt ved en senere anledning å kjøpe noe elektronisk. Men akkurat nå har jeg ferie og sykkelen er på overhaling så jeg kommer meg ingen vei så derfor lurer jeg på hva jeg skal stole på her og nå. Om jeg skal fortsette med å få ned ph`n med eikebark eller ikke. Har en Cryptocoryne som absolutt ikke likte ph forskjellen fra 8 til 7.5 (den smelta ) så hvis den tetratesten er riktig trenger jeg jo ikke ta knekken på de nye bladene som er på vei heller.
Hei
Nå har jeg testet flere dråpe typer, strips og elektronisk
Kan ikke si jeg har funnet noen som alltid er nøyaktige selv ikke den elektroniske (selv om den er riktigst) De viser ofte litt forskjellig
Min løsing er, hvis det som du sier er veldig nøye å bruke en elektronisk en og ta 3-4 tester of stole på snittet
Jeg tror ikke noen av dem er helt riktige vær gang, men noen av dem som regel riktige nok
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap