Eheim prefilter?
Hei.
Noen her som har prøvd Eheim prefilter? Jeg har trødd strømpebukse utenpå eksisterende vanninntak for å skåne rekene og for å ikke dra så mye dritt inn i filteret. Løsningen til Eheim ser fin ut, kanskje man kan dytte inn litt karbonfilter og...
http://www.eheim.com/en_GB/products/accessories/installation_prefilter#
Noen her som har prøvd Eheim prefilter? Jeg har trødd strømpebukse utenpå eksisterende vanninntak for å skåne rekene og for å ikke dra så mye dritt inn i filteret. Løsningen til Eheim ser fin ut, kanskje man kan dytte inn litt karbonfilter og...
http://www.eheim.com/en_GB/products/accessories/installation_prefilter#
Postet 30.09.13 kl 22:30
Postet 01.10.13 kl 10:55
Postet 01.10.13 kl 10:57
Postet 01.10.13 kl 11:14
Funker fint disse, du bruker samme filterinnsats som AquaBall serien så denne er lett å få tak i når den trengs å byttes ut. Synes denne løsninger fungerer bedre enn å bare tre blåsvamp utenpå innsugsristen. Går ikke like fort tett. Har en del trespisere som griser noe sykt og da var det gull å få på plass et slikt forfilter.
Postet 01.10.13 kl 22:28
Postet 08.10.13 kl 19:31
KampfiskNei, jeg visste ikke engang at de fantes. Men nå som jeg fikk vite om det, bestilte jeg ett med det samme. Ser ut som de tar sylinderformede blåsvamper, så hvis du vil bruke aktivt kull i det er det nok best om du finner en "kullsvamp", eller helst en Eheim-kull-sylinder hvis sånt finnes.
Hvor kjøpte du dette? Finnes den i norske nettbutikker?
Postet 08.10.13 kl 21:03
Postet 09.10.13 kl 00:16
Takket være denne tråden skaffet jeg meg Eheim Prefilter selv - jeg kjøpte en haug, har montert på flere akvarier.
På dette karet har jeg akkurat satt inn et Eheim 2080, som jo har to innsug, jeg bygget opp prefiltrene med 2 "etasjer" til slik at de ble dobbelt så store, et i hvert hjørne. Har også satt et t-stykke på utblås, slik at det ser identisk ut på hver side.
Unskyld karets forfalne tilstand - det står foran en major make over:
Veldig fornøyd med denne løsningen - takker for tips
På dette karet har jeg akkurat satt inn et Eheim 2080, som jo har to innsug, jeg bygget opp prefiltrene med 2 "etasjer" til slik at de ble dobbelt så store, et i hvert hjørne. Har også satt et t-stykke på utblås, slik at det ser identisk ut på hver side.
Unskyld karets forfalne tilstand - det står foran en major make over:
Veldig fornøyd med denne løsningen - takker for tips
Postet 03.11.13 kl 19:27
Postet 03.11.13 kl 19:32
Postet 03.11.13 kl 19:39
Postet 03.11.13 kl 20:07