Brukt juwel model rio 400

Hva ville dere gitt for et brukt JUWEL MODEL RIO 400 med original pumpe, varmekoble og lysrør?

Pumpen er en Bioflow 8, og jeg lurer også på hvorvidt denne er nok til tross for at juwel har produsert karet med nettopp denne pumpen. Noen erfaringer på dette?

Belysning består av 2 x High-Lite armatur (til 4 x 54 W T5, 1200 mm), hvilket for meg høres godt nok ut i massevis.

Selger har satt en minstepris på 2000kr.
Jeg hadde slått til på 2000 kr. Jeg har søkt nettet etter akvarie i samme størrelse i den siste tiden og vil klart si at det ligger i nedre prissjikt.

Når det gjelder pumpen så må mer erfarne folk en meg svare. Men jeg har sett noen som mener den funker og noen som mener den bør oppgraderes. Det kommer vel litt an på hva du skal ha i. Men det er klart at det lever mange fisk i aller beste velgående i juwelakvarier med originalpumpe. Jeg hadde nok godt for den original, men dog er min drøm å bygge filter bak bakgrunn.
Jeg er enig i at 2000kr er billig, men det kommer selvfølgelig an på hvor gammelt og i hvilken stand det er.

Den innvendige pumpen og filteret i Juwel karene er veldig bra til å være innvendig. Disse filterene har vel den største filtreringskapasiteten av alle interne filtere. Filteret holder fint hvis man ikke overbelaster karet med mye store fisk. Da bør man evt. rense det ganske ofte.
Hvis karet er i god stand er det billig. Betalte betydelig mer for mitt med kun 2x36w armatur. Dog med 2 gode utvendige filter.
Takk for svar

Skal en tur å få sett på det i løpet av uka da selger opplyser om en skjønnhetsripe i front, men at karet har vært fylt med vann i to mnd etter dette og er regnet som tett.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap