Forslag til fremtidig akvarium?

Hei

Skal etterhvert gå til innkjøp av større akvarium, hvilket akvarium anbefaler dere?
Er usikker på størrelse enda.

Har tenkt endel på juwel, men leser at endel som synes det er litt smalt?(vanskelig å innrede, oksygen i vannet blir dårligere osv) Liker i alle fall godt vision, men det virker være ganske så smalt på det smaleste...

Hvilket merke er det i så fall som har litt bredde(dybde?)...
Også viktig at det er av god kvalitet
Akvastabil. Zoopermarked.no har disse opp til 750 liter til ok priser.
Kan være en fordel om du fyller ut profilen din med sted du bor, så kanskje noen vet om noen lokale tilbud.
Det er også en god ide å si noe om hva slags fisk du har tenkt å holde i dette karet. Er du veldig interessert i f.eks. scalarer kan det være greit med mye høyde, mens hvis din hovedinteresse ligger i maller så er stort bunnareal å foretrekke. Mens et selskapskar kan gjerne være like bredt som det er høyt.
Det er maller som er av størst interesse, både sugemaller og pansermaller, så et akvarium med mye bunnareal er noe jeg er på utkikk etter

Javel, da er det enten å kjøpe et av malle-karene til Akvariekjellern, eller få noe laget, hvis du vil ha et kar med størst mulig footprint.
Hei

Jeg har nå muligheten til å kjøpe et større akvarium, men må velge mellom
Juwel rio 300 og Akvastabil 360(etter samtale med sambo). Jeg får ikke ha utvendig filter pga fare for lekasje og vannskade.

Lurer derfor på å ha 2 innvendige filtere(trenger tips til typer her, gjerne noen som også passer reker, hvis ikke kan jeg sikkert rekesikre den på en eller annen måte)

Liker formen på Akvastabil(at den er lengre enn Rio 300, men synes Akvastabil er litt i dyreste laget og blir kanskje litt overkill siden jeg skal ha innvendig pumpe?)

Sjekket zoopermarked, men virker ikke som om de selger akvastabil akvarium, kun reolene..?
Rekesikker filtrering til et 300l kar tror jeg vil bety dårlig filtrering, men du og samboeren din kan jo sette dere ned å lese om sump filtrering da.. Ikke vannsøl og filtrerer meget godt..
Jo større karet er med mere liter, jo bedre filtrering må til..
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap