Juwel akvarium

Vurderer å kjøpe et juwel akvarium, Rio antagelig. Er det sånn at det går ann å ha foringsautomat oppi lokket på den? Vil ha foringsautomat, men må man ha den oppå ødelegger det liksom det pene uttrykket.

Andre erfaringer?
Hei, jeg har montert en slik på begge mine juwel akvarium.
Har montert feste til dem på bak lokket og borret et hull ca 30mm som foret detter ned i.
Jeg har brukt denne forautomaten lenge og er fornøyd med den og så er den så billig at jeg har en liggende i reserve men har ikke fått bruk for den enda.

Vist du ser i profilen min så ser du bilde av forautomaten og hvordan den er montert.

Vist du har luftpumpe kan det lønne seg å tilføre lit luft til luft inntaket på forautomaten så slipper du at det kommer fuktighet inn og lager clogging i utløpet.

Siden automaten står i et feste er den lett å ta av og fjerne når bak lokket skal av.

Mvh Terje
Bilde 1 og 2 av festebraket med luftslang opp fra undersiden festet med 2 stk rustfrie skruer med mutter på undersiden.

Bilde 3 er hvordan det ser ut fra litt avstand, er enig i at det ikke er det peneste men tror at vist ikke du skal lage deg en egen spesial tilpasset forer er dette en av de bedre løsningen.

Jeg skal snart sette meg opp et nytt akvastabil move i hvit og da kan jeg ikke ha forautomaten på toppen siden det vil ødlegge mye for designet så her skal jeg lage meg en forautomat med luft spyling som kan stå under lokket, her er det bare 5cm til rådighet.
Kasi
Vurderer å kjøpe et juwel akvarium, Rio antagelig. Er det sånn at det går ann å ha foringsautomat oppi lokket på den? Vil ha foringsautomat, men må man ha den oppå ødelegger det liksom det pene uttrykket. Andre erfaringer?


Juwel har egne forautomater som passer i hullet i lokket
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap