Boyu. noen som har et slikt møbel og kan anbefale det?

Etter litt slit med mitt til nå trofaste aquastabil EffektLine 160L har jeg innsett at det er på tide å kjøpe nytt kar om jeg skal fortsette med denne hobbyen.

Dette er vell snart 9 år, og etter en liten "tørr" periode for 2 mnd. siden har det begynt å lekke bittelitt i toppen og blitt litt for lite til mine nå litt store fisker.

Da har jeg begynt å titte litt etter noe nytt, vurderer et helt nytt Mark || i 160L da det ser ut på målene at det vil passe bordet til EffektLine.
Men da karet er litt lite i forhold til fiskene er det ikke noe vits å kjøpe et i samme størrelse.

Så har vært å sett på Boyu karene med underskap hos Dahls Dyrerike i Moss og synes de ser veldig fine ut.
Har prøvd å google litt og søke her for å se hva folk synes om denne men finner ikke stort.

Noen som har noen erfaringer eller innvendinger om disse?
Tenkte et i ca. 250L

Har 5 stk. Gjøkmaller (Synodontis multipunctatus), 2 stk. er 10cm
5 stk. store/fullvoksne Siamesisk Flyingfox (Epalzeorhynchos kalopterus) ca. 15cm
1stk. L-029, flott eksemplar, ung ca. 7cm og 2år
1stk. Vanlig ancistrus type, har fått som unge av en venn, tror det er en Ancistrus dolichopterus.
2stk. Praktbotia, ble kjøpt en stund siden på grunn av snegleproblem, har bare blitt værende etter det.
2stk. Tofarget Banjomalle, (Bunocephalus coracoideus) relativt nye i karet.
Sier det med en gang : jeg har aldri hatt et Boyu-kar.
Men du som har så masse bunnlevende fisk burde kanskje tenke mer på bunnareale enn på literantall. Mere høyde-liter er ikke så nyttig.

Kall meg gjerne sær når det gjelder filtrering, men jeg vet ikke om jeg hadde syns det var så greit å ha filteret i lokket. Blir jo tungt, og liten plass til eventuelt ekstra lys. Tilgangs-luka er liten også.
Tror 250-literen kommer med 2x25W T8-rør ? I så fall er det for lite, ihvertfall hvis man overhodet er interessert i plantedyrking. Og de fleste nye akvarier i dag kommer med bedre belysning, minst T5.
Jeg ville aldri i verden kjøpt et akvarium med filterløsningen i lokket. Det høres skikkelig "made in Taiwan" aktig ut for meg.... skranglete, billig og simpelt. Og det er heller ikke plass, rett og slett, til å ha et filter av noe volum og kvalitet i et lokk. Det høres rett og slett for jæ... ut, spør du meg.

Jeg har aldri eid noe av merket Boyu, det skal sies, for jeg er litt nøye på kvaliteten på ting jeg bruker til akvariebruk. Jeg ville gått for velkjent kvalitet, ikke noe ukjent "juggel". Eheim og Akvastabil er velkjente innen hobbyen og du får kvalitet som varer i mange tiår. Gå for det! Sjekk med Aquamanias på Kløfta, jeg tror han selger varer fra Eheim nå (han gjorde ikke det tidligere).
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap