Erfaringer med Sera akvarier?

Jeg går og leker med tanken om å kjøpe nytt akvarie i julepresang til meg sjøl, noe rundt 100 liter. For tida har jeg et lite Juwel-kar som jeg bare er sånn passe fornøyd med, det er spesielt filteret jeg ikke har sansen for. Var innom min lokale dyrebutikk i dag for å titte litt og så at de hadde en akvariepakke fra Sera (Aquarium Complete Set 80). Akvariet er 112 liter i følge nettsiden, og det følger altså med innvendig filter og varmekolbe fra samme produsent. Kan ikke huske å ha lest noe om dette merket i den sammenhengen, nybegynner som jeg er. Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med akvarier/teknisk utstyr fra Sera? Kjekt å vurdere flere alternativer før man bestemmer seg, så hvis noen har erfaringer å dele, eller bare har hørt rykter, er jeg takknemlig for innspill!

Med vennlig hilsen Grete
Den store danske nettbutikken www.akvarieudstyr.dk har akkurat den pakkeløsningen fra Sera. Og de skriver faktisk "Akvarieudstyr.dk anbefaler dette sæt på det varmeste! ",
som er en kommentar jeg ikke kan huske å ha lest på deres sider om noe annet produkt (har handlet der mye!).

Jeg har ingen erfaring personlig med Sera's akvariesett, men jeg har prøvd mange produkter fra dem. Sera pleier ikke å skuffe meg. Alt fra lysrør (de jeg liker best er fra Sera, og dem har jeg i nå) og diverse fòr, luftdrevne yngelfilter, Sera Morena, Sera Aquatan og en haug annet...tja, har prøvd en del forskjellig.

By the way; Malletablettene deres "Vicachips" er veldig populære hos alle mine fisker, ikke bare mallene. Litt kult å se små dvergciklider grabbe et synkeflak i munnen og pigge avgårde med det for å få ha det i fred
Takk for svar! Det høres bra ut Mona! I tillegg frister det litt at det bare er 900 meter å frakte det hjem! Kanskje jeg får kjøpe det når studielånet kommer.... Hvis ingen har noen dårlige erfaringer å fortelle om før det...

Egentlig har jeg i lengre tid gått og sikla på 325-liter'n til Akvastabil (fikk ikke akkurat mindre lyst da jeg så tråden din på NA om oppsett av 250-literne dine... Nydelige, både karene i seg selv, innredninga og fiskene...), men det passer litt dårlig både økonomisk og plassmessig akkurat nå. Er student, har praksis i utdanninga og dermed ikke tid til deltidsjobb, og så bor jeg attpåtil hos svigers. Ikke helt ideelt for akvariehold akkurat. Det lille karet jeg har nå står hjemme på jenterommet 6 km unna, men tror da jeg skal klare å klemme inn noen liter til der... Har heldigvis snille foreldre.

Ser forøvrig av linken din at karet faktisk er på 126 liter. Stusset litt på dette, for det var det tallet jeg mente å huske fra esken jeg så i butikken, men det står andre mål på Seras egne nettsider.... Jaja, noen liter til, det er jo bare fint.

Dersom andre har innspill er jeg fortsatt takknemlig for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap