Helglass akvarium

Hei,

Jeg ønsker og skaffe meg ett helglass akvarium i 200L ish størelse uten ramme, jeg finner en del nettbutikker som selger disse men til store prisforskjeller. er det noen som kan anbefale en nettbutikk eller fysisk butikk som har det ? ønsker slik som bildet viser nedenfor 
Jeg poster det her fordi jeg kjenner ikke til noen av nettbutikkene og heller ikke hvorfor det er så store prisforskjeller på akvariene.
[External Image]
Hvor i landet bor du?
Frakt av såpass store akvarier blir fort dyrt, så der er penger å spare om du kan handle nær der du bor å hente selv.

Så til dette med pris.
Der finnes en mengde produsenter som tilbyr både dyre og rimeligere akvarier som dette.
Noen er helt standard med svart silikon og vanlig glass. Disse er av de rimeligste. Så har du dyre designmerker som lager nydelige akvarier i optiwhite glass med blanke fuger som nesten ikke synes. Lekkert!
Så det kan forklare hvorfor du synes prisene varierer stort.

Her har du et 248L til en bra pris:
https://www.akvariehobby.no/productdetails.php?product=172

Webzoo har også noen:
https://www.webzoo.net/helglass-akvarier_1264.html
Tusen takk for godt svar, det forklarer hvorfor prisene varierer med flere tusen på samme størrelse tank.  Jeg bor på Hadeland en time nord for oslo. 

ett optihite akvarium hørtes jo ut som det jeg ønsker mest men vil det virkelig bli en så stor forskjell på klarheten og farvespillet i akvariumet ? Jeg ønsker og innrede det som ett halvais paladrium med gode led lys både over og i glasskanten slik at selve glasset "lyser opp" også. 

Jeg liker spesielle dyr som ikke finnes i ett hvert akvarium og kommer til og populere akvariet med dette så langt det er forsvarlig.

jeg kjører godt til sarpsborg for og hente fra Jansen akvariehobby, men finnes det nærmere hadde det hvert best selvfølgelig. om det er fysisk butikk gjør ikke det noe. Men jeg ser ofte att ett 200-250 liter akvarium hos fysiske butikker at prisene ligger på 5,000,- og det uten filter som vil komme på en 4 tusen til om jeg skal innrede med menge fisk slik som jeg ønsker. tenker da på FX6 filter.

Jeg er ikke stinn av gryn så det er viktig og spare det man kan på utstyret.
Det kan være en ide å følge litt med på finn.no
Det gis bort og selges brukte akvarier til gi-bort priser hele veien.
Kanskje du kan gjøre er kupp?
Så slipper du å blakke deg på selve karet. Da kan du heller legge mer i utstyret og innbyggerne du ønsker deg.
Lykke til!
En annen årsak til prisforskjeller kan være lystoppen. Hvis den ikke følger med, blir akvariet selvfølgelig billigere. Hvis lystoppen følger med, er det store forskjeller i kvalitet, materialer og lysteknologi, som igjen reflekteres i prisen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap