"Artemia klekker rund"- noen som har erfaring med den?

hei! vurderer å kjøpe meg denne klekkeren men lurer litt på om den er god? noen som har den og kan fortelle meg litt om den?
har aldri mer enn 20 yngel, er det vært å kjøpe?
bruker tetramin growth til all yngel. knuser det selvfølgelig. har en del levendefødene yngel. vil de vekse mye raskere?
er det verdt pengene? anbefaler denne framfor å lage selv? hvis jeg lager selv, jeg har ike luft pumpe å bruke på det, vil det funke bra for det? hva burde jeg gjøre?

Artemia klekker rund:
[URL=http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=859&HKatID=][/URL]

homemade:
Den runde artemiaklekkeren funker helt greit den - så lenge man ikke skal klekke store menger artemia. Jeg synes dessuten den er enkel å bruke.

Hvis du ikke har luftepupmpe, vil nok ikke flaskemetoden fungere så godt, fordi det da blir for lite og\ksygenering av vannet. Da kan jeg heller anbefale lav vannstand i en isboks / paiform og klekke artemiaen der. Det blir det samme som den runde svarte klekkeren i grunnen.
Brukte denne typen klekker for mange-mange år siden.

Den fungerer, men klekkeprosenten blir lavere enn med skikkelig klekker med kon bunn.

Hvis du skal fore noen få fisk i kun et lite akvarium er den helt grei.
ok. er den enkel i bruk? er den verdt pengene?
Den er enkel i bruk og verdt pengene. Faktisk er det en av de greieste klekkerne når det gjelder brukervennlighet. Hvis du bare trenger bittelitt artemia er dette kanskje den greieste.
ok... takk fos svar... tror det blir den hvis jeg ikke får en god grunn til å velge noe annet, men vurdere enda å lage selv UTEN luftpumpe, men vet ikke hvor bra det blir(?)
Hvorfor vil du ikke bruke luftpumpe?
det koster jo en del da så da blir det billigere å kjøpe en klekker.
Inaktiv bruker
Er ikke i tvil om at jeg ville brukt Holger's metode, som jeg selv har brukt 300 dager i året gjennom 4 år. enkelt og effektivt, og med all respekt, driver man med et ferskvannsakvarium, da har man råd til en liten luftpumpe, som du kan få brukt til en 50 lapp

Svein
går det uten pumpe tror du? funker det mye dårligere uten?
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap