Jebo filter

Kjøpte meg to Jebo pumper for ca 1/2 år siden. Det var av typen 803 og 809, som er utvendige filter.
Første intrykket var bra, men syns trykket falt litt raskt. Men det gjorde ikke noe der jeg brukte dem. De ble brukt i noen oppdretts akvarier som disse pumpene var mere nok for.

Men for 2-3 mnd siden begynnte den ene og lekke. Vannet piplet ut fra pumpe hodet. 20 liter minst under laminaten på akvarie rommet, Ihaaa.
Jeg måtte selvfølgelig finne ut hva som kunne lekke i et pumpe hode.
Pumpen ble demontert. Tror aldri jeg har sett en så dårlige patent. For meg så det ut som to plast deler som var presset mot hverandre. Det var en gummipakning der, men det flytte på seg når man dreier på inn og ut sug.

Denne pumpen ble selvfølgelig aldri satt i drift igjen.
Da jeg hadde sett den patenten i pumpe hodet bestemte jeg meg for aldri mer Jebo pumper.

Jeg glemte selvfølgelig at jeg hadde en til i drift
Og igjen ! Den andre pumpen gikk lekk på samme måtte for 2 dager siden.
Heldigvis at jeg denne gangen oppdaget det raskt. Jeg ba min sønn hente noe i boden," pappa pappa det er vått på gulvet".
Heldigvis ikke mer enn 1 liter på gulvet. Kunne vært 160 liter
Det verste var at jeg brukte denne pumpen i L-46 oppdretts akvariet mitt. Hadde jeg ikke vært hjemme så hadde nok disse røke til også. Takk for at ikke påske ferien for min del er startet enda. Hadde ikke vært gøy og kommet hjem til dette.


ALDRI JEBO FOR MIN DEL

Sverger til Eheim og Fluval. Det får heller koste litt ekstra. Det blir fort dyrt når disse tømer et akvarie utover parketten .

Mvh
Frode
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap