Tropica 077 animasjon

Har lekt litt med mitt gamle Canon G5 kamera, og tatt 155 bilder av planten Tropica 077.

Disse er satt sammen til en gif fil ved hjelp av Adobe Imageready.
Gif bildet viser hvordan 2 nye blad springer ut.

"155 timer" med fotografering (1 bilde i timen)

Så for de som måtte være interessert :
Tropica 077 - Animasjon (2.75 Mb)
Tok du bildene manuelt eller var det en funksjon som gjorde at det skjedde automatisk? Utrolig fett, lyst til å prøve noe tilsvarende engang, kanskje av hele karet eller noe
Det er eget program på kameraet for denne type fotografering.

Har du digitalt kamera er det stor sannsynlighet at du har intervall innstilling på det. Hvis ikke har som regel produsenten et lite program til pc'en som du kan styre kameraet med via en usb kabel.

Hadde jeg måttet stått op hver time for å ta bilde, haddejeg aldri gjort det
hehe nei jeg syntes det var litt ulogisk å ta bilde manuelt hver time ja:p
Har et nikon D50 kamera. Ville da tro det er noe sånt på det. Har det et spesielt navn ?
digger timelapse hadde littegranne problemer med å se når den var ferdig. hvorfor ikke bruke den som avatar på forumet?
Kjempe kult!!
Var det i akvariet, det så ikke jeg...:P
Å nå så jeg, nei det var nok ikke av akvariet vell... en blomst var det
Det var Tropicas plante nr 077.

En akvarieplante som er "neddykket" i vann og hvor bladene vokser gjennom og over vannflaten.
FS
digger timelapse:) hadde littegranne problemer med å se når den var ferdig. hvorfor ikke bruke den som avatar på forumet?:D


1. Da skulle den vært bedre laget
2. Mener å ha lest at animerte avatarer ikke er ønskelig på forumet (kan være et annet forum jeg tenker på)
3. Den er for stor (filstørrelsen)
4. Synes animerte avatarer trekker for mye oppmerksomhet bort fra postene. (forstyrrer lesingen)

Men det er i mine øyne, ideen var dog god den.
Oppdatering
Domenet linken viser til er sagt opp.
Skulle det likevell være interesse for denne filen er det bare å sende en mail til:
post at terjeandersen dot no
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap