Konvertere .mov til f.eks .mpg eller .asf

Er det noen som vet om et gratis og enkelt konverteringsverktøy for dette. Mitt (stillbilde) kamera tar opp i .mov (Quick Time Video) format og jeg har ikke noe redigeringsverktøy for dette. Har en videosnutt av Palettciklidene mine i lek som jeg brenner å få dele med andre, men den er desverre for stor for opplasting til youtube, derfor behovet for et konverteringsverktøy slik at jeg kan bruke Moviemaker...

På forhånd takk for mange svar
Søk på Google etter : mov2mpg
Det har jeg allerede gjort, men ble lei av å forsøke å lese tysk .
Har nå søkt med "mov to mpg" i stedet og det gir litt flere interesante tilslag. Får se hva jeg får till i kveld...

Er fremdeles interessert i svar fra noen som har funnet en som er gratis og faktisk fungerer.
Det finnes gratis løsninger for dette, men de fleste jeg kjenner til er litt mer avanserte enn å trykke på noen knapper. Derfor litt vanskelig å anbefale. Men det finnes et som høster en del lovord, SUPER. Du kan jo prøve det. Alternativet er å betale for noen av de spesialsydde som koster rundt 20 dollar.
biXen
Men det finnes et som høster en del lovord, [URLBLOCK1]. Du kan jo prøve det.

Tusen takk biXen, hvis SUPER holder hva de lover så var det akkurat hva jeg var ute etter. Vi får se om det blir både ned og opplasting i kveld...

Hva er forresten det beste formatet (.mpg, .avi. .asf osv) og hvilken kvalitet (er det ikke fps og bitrate det heter?) er det beste for visning via YouTube?

Igjen takk!
Når det gjelder konvertering og komprimering av video, så er det nesten et emne i seg selv. Har f.eks. sett film komprimert i WMV6 format som var mer krystallklart bilde enn mange DVDer i salg har. Har man et verktøy som har mange muligheter og man vet hvordan man skal bruke det best til hver film så kan man få til mye rart. Når det er sagt så er Youtube laget for folkemassen, og min erfaring da er bare å lagre i Windows Moviemaker for lagring på egenmaskin, sette egendefinert størrelse så stor som mulig og laste opp.

Er du avhengig av best mulig kvalitet er det så enkelt som å komprimere minst mulig, og laste opp i et format Youtube behandler best mulig i sin egen konvertering. Det finnes noen sider som beskriver det bedre enn meg. En kjapp google på det vil nok gi deg noen tips. Best youtube video quality eller lignende søk.
Video: Palettciklider i lek, fornøyd med resultatet!
biXen
Er du avhengig av best mulig kvalitet er det så enkelt som å komprimere minst mulig, og laste opp i et format Youtube behandler best mulig i sin egen konvertering. Det finnes noen sider som beskriver det bedre enn meg. En kjapp google på det vil nok gi deg noen tips. Best youtube video quality eller lignende søk.

YouTubes egne anbefalinger er
MPEG4 (Divx, Xvid)
320x240
MP3 Audio
30 fps.
Lastet ned SUPER, konverterte .mov til .avi (bra kvalitet, bitrate 2016, fra 230 til 74 MB), og lastet opp til YouTube og her er resultatet: <embed src="http://www.youtube.com/v/P2UqhZkKAZY" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350"></embed>
Fornøyd ja
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap