Livet på akvariet på Tv2

"Livet på akvariet" kommer på Tv2 Torsdag den 16. August
Dette er den første episoden av en serie på 6 deler...
Gleder meg
Inaktiv bruker
Jeg var i akvariet i Bergen for litt over en uke siden. Jeg så noen Praktbotia og noen Scalarer der, tror jeg så noen flere akvariefisker der og.
Inaktiv bruker
Aggi
"[URLBLOCK1]" kommer på Tv2 Torsdag den 16. August :) Dette er den første episoden av en serie på 6 deler... Gleder meg :)


så "trailer" fra programet i sta, og jeg må si at jeg gleder meg
Og så på torsdagen, da - det er jo bridgekvelden i Etne, Aggi!

Men man må vel finne en løsning i dagens teknologiserte verden.
Øyvind Løkke Vie
Jeg var i akvariet i Bergen for litt over en uke siden. Jeg så noen Praktbotia og noen Scalarer der, tror jeg så noen flere akvariefisker der og.


Du må ha vært ganske trøtt siden det er over 250 forskjellige fiskearter og totalt over 6000 fisker der, men du så kun 2 forskjellige.....
blæh
anbefaler og se programmet på tv2, ettersom og komme inn i akvariet blakker deg helt for penger... hehe!!'

Leifur
Og så på torsdagen, da - det er jo bridgekvelden i Etne, Aggi! Men man må vel finne en løsning i dagens teknologiserte verden.

Nå er eg desverre ikkje så ofte i Etne, og ikkje spelar eg bridge, heller...
Men kanskje du reiser til Etne kvar torsdag for å gamble? ;P
Er det på saloonen det foregår?
dette må jeg se, om jeg husker på det. Jeg kan veldig skamfull si at jeg aldri har vært i Bergen og derfor ei heller på Akvariet i Bergen. To ting jeg kunne tenkt meg, og med en samboer fra Sogn og Fjordane har vi kjørt forbi Bergen ganske ofte, men stopper vi? neidaaaa... håper jeg klarer overtale samboer neste biltur opp til Norges lengste fjord
Legoland
Når vi først er inne på akvarier. Så vil jeg tipse de av dere som har barn om at det er åpnet akvarium i Legoland. Så skal dere til Danmark neste sommer er "Atlantis" verd et besøk. Veldig morsom akvarie opplevelse.
Cyberbob66
Når vi først er inne på akvarier. Så vil jeg tipse de av dere som har barn om at det er åpnet akvarium i Legoland. Så skal dere til Danmark neste sommer er "Atlantis" verd et besøk. Veldig morsom akvarie opplevelse.

Med legoklosser i karet, eller?
Skryt til Akvariet
Jeg må få lov til å skryte litt av akvariet i Bergen. Jeg flyttet hit til byen i Juni. Siden den tiden har jeg tilbrakt mange timer i Akvariet. 4 besøk siden Juni, og hver gang jeg kommer er det noe nytt og spennende å se på. Man får ikke med seg allt på en tur.

Sist gang jeg var der, ble jeg vitne til en heller dramatisk hendelse. Pyton slangene skulle mates. Når dette skjer tar de tydligvis slangene ut i kasser for enklere å ha kontrollen. På menyen stod rotter. Etter at slangene hadde fått 2 eller 3 døde rotter hver, skulle dyrepasseren bære slangen fra kassen og inn i utstillingen igjen. Jeg hvet ikke helt grunnen, men den ene slangen bet passeren i hånden, og kveilet seg oppover armen. Han jobbet febrilsk med å hindre slangen i å kveile seg videre, og var helt sjanseløs til å fjerne slangen alene. De andre dyrepasserene løp for å hente hjelp. Og ikke lenge etter kom tydligvis "eksperten" på reptilene, han fikk åpnet munnen til slangen ved å lirke en kniv inn mellom munnen og hånden,og vippet den opp. Passeren som ble bitt gikk ut med en blodig hånd. Han var helt gjenomsvett. Heldigvis gikk det bra, men det var en skremende opplevelse.

Gangen før var jeg så heldig å få holde en av slangene, men ikke den som bet passeren. De jeg fikk holde var mye mindre.

E
Grøss! Godt at det ikke var en skikkelig giftig slange! Pyton dreper vel bare med musklene, ikke sant?
Dattera mi fikk holde en chilensk rose, en gang vi var der. Ikke en blomst, men en edderkopp

Velkommen til Bergen igjen, da Erlend... Du er vel herfra, siden du heter Bertelsen?
De er heldigvis ikke giftige nei. De dreper, som du sier, ved kveling. Jeg fikk også holdt en tarantella under den utstillingen som var der. Sikkert like morro for meg som for datteren din.

Jeg er ikke fra Bergen. Jeg er født og oppvokst i svarteste Afrike, men har levd mesteparten av livet mitt i Fredrikstad.

E
Og jeg som trodde Bertelsen var et Bergensnavn... Så feil kan man ta ;P Du er iallefall den første "afrikaneren" jeg vet om, med det navnet
Her finner du info. Men ja, tror det er åpent så og si hele året
Aggi:
Hmm, der tok jeg tråden off topic, gitt. Sorry!

Bridge skal ikke handle om gambling - det skal handle om dyktighet, derfor er det (iallfall foreløpig) lov å arrangere bridgeturneringer med pengepremier her i landet, i motsetning til hva som er tilfellet med poker...

Men min dyktighet er dessverre ikke stor nok til at jeg deltar særlig ofte i pengeturneringer, og jeg har enda aldri kommet ut av en slik med gevinst
Jeg spiller helst på klubbnivå, der det mest handler om handler om trivelig sosialt samvær - og bittelitt heder & ære.

Klubben i Etne holder til på Lions-huset.


(I tilfelle noen pokerspillere her skulle jazze seg opp så vil jeg bare si at JEG ikke er enig i at turneringspoker heller handler mest om flaks, da...)
Når man er inne på akvariet i bergen, vil jeg bare si at det det var en kjempestor skuffelse når jeg var der i fjor... Akvariene var ikke rensket for alger, de var tomme, eller så var fiskene døde, eller så manglet artene som var på plansjene siden av...

Reptilparken er du forbi i løpet av et nys, og artene som var der ikke så spennende heller. Lurer på hva turistene tror om nordmenn som putter en do sammen med en boa? These crazy norwegians

Kanksje forhåpningene mine var for store, etter å sett hva man får til i Danmark? Drar heller innom i drøbak, mindre, men mer sunne kar...

Man trenger flere rike onkler som spytte i litt...
Jeg tror ikke ditt syn er representativ Gyrd.
Tydelig at du var der en meget dårlig dag.
I løpet av de siste årene har jeg besøkt akvariet jevnelig, og jeg har fortsatt til gode å bli skuffet.

Jeg skal til dels være enig med deg når det gjelder småakvariene i kjelleren, spesielt med tanke på at det ofte blir byttet innhold. Men de er alltid rene og pene, og jeg har kun en gang sett syk fisk.

Reptilparken er unik i mine øyne. Meget skeldene arter, som den sterkt utrydnigstruede filipinske krokodiller. Det finnes kun rundt 100 inndivider igjen. Også har de de meget agrisive Cubanske krokkodillene. I tilegg til mange slanger. Anakonda er en av mine favoritter.

Det er ingen Boa-slangene sammen med doen , men en Teju. Historien til den er her, og da forstår du kansje hvorfor den har en do i buret sitt.

E
Gyrd
Når man er inne på akvariet i bergen, vil jeg bare si at det det var en kjempestor skuffelse når jeg var der i fjor... Akvariene var ikke rensket for alger, de var tomme, eller så var fiskene døde, eller så manglet artene som var på plansjene siden av... Reptilparken er du forbi i løpet av et nys, og artene som var der ikke så spennende heller. Lurer på hva turistene tror om nordmenn som putter en do sammen med en boa? These crazy norwegians :-) Kanksje forhåpningene mine var for store, etter å sett hva man får til i Danmark? Drar heller innom i drøbak, mindre, men mer sunne kar... Man trenger flere rike onkler som spytte i litt...


Det var nok ikke en boa du så med do'en, men heller en øgle. Og det er nok en histore knyttet til do'en

Det skal bli gøy å se "Livet på Akvariet"
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap