- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- InfranView
InfranView
Postet 08.09.07 kl 22:41
Postet 08.09.07 kl 22:44
Postet 08.09.07 kl 22:49
Postet 14.09.07 kl 12:06
Postet 14.09.07 kl 13:40
Postet 14.09.07 kl 14:21
Postet 14.09.07 kl 16:01
Hvordan får jeg fjærnet flekker på bilde som er fra frontruten på akvariet med InfranWiew?
Lurer også på om hvordan forandre bakgrunnen, fra lys til svart feks eller bare forandre nyanser på kun objektet og ikke på bakgrunnen.... Jeg får bare til begge deler samtidig?
Håper noen kan hjelpe?
Eller er det andre redigeringsprogrammer som er lettere og bedre å bruke som kan lastes ned gratis?
Lurer også på om hvordan forandre bakgrunnen, fra lys til svart feks eller bare forandre nyanser på kun objektet og ikke på bakgrunnen.... Jeg får bare til begge deler samtidig?
Håper noen kan hjelpe?
Eller er det andre redigeringsprogrammer som er lettere og bedre å bruke som kan lastes ned gratis?
Postet 21.09.07 kl 21:27
Endret: 21.09.07 kl 21:28
Postet 23.09.07 kl 15:18
BettinaHvordan får jeg fjærnet flekker på bilde som er fra frontruten på akvariet med InfranWiew? Lurer også på om hvordan forandre bakgrunnen, fra lys til svart feks eller bare forandre nyanser på kun objektet og ikke på bakgrunnen.... Jeg får bare til begge deler samtidig? Håper noen kan hjelpe? Eller er det andre redigeringsprogrammer som er lettere og bedre å bruke som kan lastes ned gratis?
Når det gjelder å endre kun deler av et bilde så er trikset å omslutte det du skal påvirke i en "mask". Verktøyet heter ofte "Lasso Tool eller Magnetic Lasso Tool. Det som befinner sig på innersiden av masken blir påvirket og omvendt. Skal du påvirke bakgrunnen men ikke fore eksempel en fisk i bildet omslutter man fisken og deretter kjører man "reverse selection" slik at man endrer alt foruten fisken.
Verktøyet for å fjerne flekker er "Spot Healing Brush" og dete verktøyet har jeg ikke sett være på gratisprogrammer.
Hvis du skal kjøpe deg et skikkelig fotoredigeringsprogram vil jeg anbefale deg Photoshop Elements. Dett e programmet koster rundt 900 lroner, og for en gjennomsnittsbruker vil dette være like bra som fullversjon av Photoshop. Jeg har begge og må si at jeg benytter Elements oftere enn Photoshop.
Postet 23.09.07 kl 16:14
Postet 23.09.07 kl 16:22