- Hjem
- Forum
- Foto & Film
- Gratulerer Andreas
Gratulerer Andreas
Postet 20.09.07 kl 23:59
Postet 21.09.07 kl 12:49
Postet 21.09.07 kl 13:02
Postet 21.09.07 kl 13:12
Postet 21.09.07 kl 16:17
Takk til alle som stemte på mitt bilde.
Ja det er juks og fanteri.
Her kommer originalbilde. Det var en ren tilfeldighet at scalaren hadde munnen open. Men det var jo ikke noe minus det da. Etter at jeg snakka med Morten så kom han med en god ide, nemlig stappe noe inn i munnen på scalaren.
Først prøvde jeg med en tetra men jeg synes ikke det var noe. Så kom det plutselig en mail med en reke.
Og her kommer reka.
Det gjikk litt tid med i photoshop for og lage bilde. Jeg brukte først "Clone stamp" For og fjerne alt som ikke skulle være med på bilde. Derette var det og få reka på bilde, når det var gjort så var det og tilpasse halen til munnen på scalaren. Jeg prøvde også og gjøre alt rund sort men var ikke noe stor suksess, det så så "fake" ut. Derfor ble det heller værende slik originalt rund scalaren, med unntak av mindre fisker på bilde. Jeg brukte også en funksjon som heter "Quick mask mode".
Andreas Bjørvik
Ja det er juks og fanteri.
Her kommer originalbilde. Det var en ren tilfeldighet at scalaren hadde munnen open. Men det var jo ikke noe minus det da. Etter at jeg snakka med Morten så kom han med en god ide, nemlig stappe noe inn i munnen på scalaren.
Først prøvde jeg med en tetra men jeg synes ikke det var noe. Så kom det plutselig en mail med en reke.
Og her kommer reka.
Det gjikk litt tid med i photoshop for og lage bilde. Jeg brukte først "Clone stamp" For og fjerne alt som ikke skulle være med på bilde. Derette var det og få reka på bilde, når det var gjort så var det og tilpasse halen til munnen på scalaren. Jeg prøvde også og gjøre alt rund sort men var ikke noe stor suksess, det så så "fake" ut. Derfor ble det heller værende slik originalt rund scalaren, med unntak av mindre fisker på bilde. Jeg brukte også en funksjon som heter "Quick mask mode".
Andreas Bjørvik
Postet 21.09.07 kl 16:29
Endret: 21.09.07 kl 16:38
Postet 21.09.07 kl 16:39
Endret: 21.09.07 kl 16:40
Postet 21.09.07 kl 17:22
Postet 21.09.07 kl 19:58
Det er faktisk ikke støy. Det er luftbobbler og mat som er i vannet. Bilde er tatt ikke så lenge etter at de fikk mat. Når det er støy så er hele bilde fylt med korn, dette skjer med høy ISO (1600).
Men det ser ut som stjerne himmel bak i det blå
For dere som lurer på instillinger så er det:
Lukketid: 1/250
Blender: 22
ISO: 100
Blitz: Ja
Jeg legger ved et bilde til. Som jeg skal være glad for at jeg ikke brukte.
Det hele ser ganske unaturlig ut, kan jo se gjennom finene på fisken at de er noe blått bak i der. Så derfor ble det en originale bakgrunnen med i stede for den svarte.
Andreas
Men det ser ut som stjerne himmel bak i det blå
For dere som lurer på instillinger så er det:
Lukketid: 1/250
Blender: 22
ISO: 100
Blitz: Ja
Jeg legger ved et bilde til. Som jeg skal være glad for at jeg ikke brukte.
Det hele ser ganske unaturlig ut, kan jo se gjennom finene på fisken at de er noe blått bak i der. Så derfor ble det en originale bakgrunnen med i stede for den svarte.
Andreas
Postet 21.09.07 kl 20:29