Fotoredigeringsprogram som er bra på tekst?

Er det noen som vet om et fotoredigeringsprogram som er bra på å legge inn tekst i bilder. Jeg har testa Paint Shop Pro Photo X2 og PhotoShop, men får ikke til å legge inn teksten slik jeg vil ha den. Nå er jeg riktignok førstegangsbruker på begge disse programmene, men, urrrk, enkelt er det ihvertfall ikke!
Du kan legge inn et bilde i word, og så formatere teksten slik at den legger seg oppå bildet...
Snakk om lynraskt svar! Men, jeg har testet det allerede. Ulempen er at jeg da må bruke Wordart (skal ha tekst i en bueform), og da blir det ikke i den jevne formen jeg vil ha - det blir rett og slett for mye dill.
Ok... Jeg vet ikke helt hvordan du vil ha det, men jeg har alltid klart meg med enten photoshop eller word.

Forresten, så kom jeg på at "correl draw" har en tekst langs linje-mulighet, der man lager en angitt linje eller bue som man vil at teksten skal ligge langs..
Men det er lenge siden jeg har brukt dette programmet, så jeg husker ikke akkurat hvordan man gjorde dette...
Photoshop Elements løser tekstproblemet ditt!
Takker Nedlasting på gang. Så får vi se om jeg finner ut av det
Tekstgreia i PhotoShop Elements var den samme som i PhotoShop, men av en eller annen fikk jeg det til å fungere som jeg ville i PS Elements, i motsetning til i PS. Så da gikk det bra til sist Takk for hjelpa.
Bare for å påpeke det selv om du fikk det til. Photoshop er ikke akkurat laget for tekstmekking, det ville nok vært enklere i Coreldraw, Illustrator, InDesign, Fireworks og sånne programmer
På forrige pc brukte jeg "Microsoft PictureIt!", og der var det en flott tekstmulighet som jeg i blant brukte for å merke bildene med enten fiskens navn eller mitt (eller begge deler), eller om jeg f.eks. skulle tegne piler på bildet for å poengtere eller utheve små ting, og så legge til forklarende tekst
Det programmet var et gratisprogram som fulgte med pc'en.
Sånn som dette, for eksempel
Her er MS Picture It! brukt.
(gammelt kornete bilde med dårlig kamera og jeg hadde akkurat begynt bilderedigering, så glem kvaliteten. Men du skjønte sikkert poenget


[External Image]
Elements eller CS2, CS3 burde ikke spille noen rolle. Teksten blir bedre hvis man foretar litt Antialiasing på teksten. Er en liten artig funksjon med Mask også. I eksemplet er teksten "skjert" ut fra et bilde slik at bildet blir bakgrunnen i teksten. Med rett font så blir det en fin effekt.











[External Image]
Hvis jeg ikke husker helt feil så har CS3 flere muligheter for perspektiv og 3D tekst i den beste versjonen av Photoshop, så det spiller jo en viss rolle, men en enkel bue er jo som Geir illustrerer enkelt nok.
Jeg greide jo å få til tekst med Photoshop i går kveld, kom jeg på. Satt og eksperimenterte litt med div. ulike funksjoner jeg fant, og tekst ble det Men hvor det lå hen i menyen, det husker jeg ikke

Dette bildet er tekstet i Photoshop:

[External Image]

Selv bruker jeg Illustrator hvis jeg skal jobbe tekst og bilder.
Men for å "vannmerke" bildene bruker jeg et program som heter "iWaterMark", dette kan også forandre størelse..
Men bruker helst "save for web" funksjonen i PhotoShop til det..

Mvh Asle
Man kan vri og vrenge på teksten, fargelegge den, og leke seg som man vil i photoshop, hvis man bare lærer seg å jobbe i lagene (layers).
Nå har jeg ikke brukt noe godt bilde som utgangspunkt, men dere ser iallefall at det går an...
[External Image]
Asle
Men bruker helst "save for web" funksjonen i PhotoShop til det..


Den funksjonen så jeg her om dagen. Hva gjør egentlig den, forskjellen altså, i forhold til vanlig lagring av bildet?
Der kan du få opp feks 4 forskjellige varianter av samme bilde.
Og justere bildekvalitet og filstørelse.
Liker denne veldig godt...
Veldig enkelt å se hva resultatet blir ved forskjellige "krympinger" av bildetkvalitet..
Mvh Asle
Vanlig JPEG lagring tar med en haug av unødig informasjon og komprimerer ikke like effektivt. Save for web er et must, spesielt med tanke på plassbesparing.
Tilfeldig bekjentskap
© Carola Ukkelberg
Reklame for plussmedlemskap