Forslag til nytt dig.speilreflekskamera?

Noe som har et godt forslag til nytt dig.speilreflekskamera og evnt, linse til å ta veldig gode nærbilder, helst så bra at jeg tydlig får med skjell osv. på fisk.
Har satt meg ca. 10 høvdinger som grense.
Plussmedlem
Canon
Jeg er fornøyd med mitt Canon 350D.
(400D er en nyere modell, og koster litt mer.)
Mange er fornøyde med Canon 60mm f/2.8 Macro USM. Skal kjøpe det som julepresang til meg selv

Med 400D, standard 18-55mm, minnekort og dette ekstra objektivet så havner du vel rundt 10000,-.
Er og kjempe fornøyd med Canon sitt 400D. Må bare få kjøpt en macro linse. Har til nu kjøpt en sto linse( 300mm) men det funker ikke til fiske fotogragering..
Fordelen med å kjøpe Canon eller Nikon er at det finnes mye brukt utstyr å få kjøpt.
Jeg har Canon EOS-400D og en Canon 60mm f/2.8 Macro USM. Dette fungere utmerket. Pluss noen studio Blitzer. Absolutt å annbefale.

Kamera finner du her og linse finner du her.. Da havner du på 8179,-

Andreas
Plussmedlem
Andreas Bjørvik
Da havner du på 8179,-


Det er B-vare og brukt
Nytt 400D med standard objektiv koster noe mer.
Loomis
[QUOTE=Andreas Bjørvik]Da havner du på 8179,-


Det er B-vare og brukt
Nytt 400D med standard objektiv koster noe mer.

Den påstanden må du underbygge noe mer synes jeg. Stemmer nok ikke. Sjekk Japan Foto. Der finner du dette KITet til under 6000.-
Er brukt aktuelt kan du se på www.foto.no,markedsplassen.. Har mye bra kamera der..
Har vel egentlig lyst på nytt for å være på den sikre siden.
Her er kamera
Og her er objektivet

Kommer på rett over 9000,- og det er jo ikke så gale, men er dette tilfredstillende?
Lars Odland
Her er kamera [URLBLOCK1] Og her er objektivet [URLBLOCK2] Kommer på rett over 9000,- og det er jo ikke så gale, men er dette tilfredstillende?


Da har du et svært godt utgangspunkt til akvafoto En ekstern blitz kan jo da være med på ønskelista til jul
Serd et er flere macroblitzer til å feste rundt objektivet , på sidene av objektivet osv., men jeg vil vel ha en vanlig som jeg han ta av kamera, holde i hånden, legge oppå dekkglasset, osv.?
Plussmedlem
Bjarne
[QUOTE=Loomis][QUOTE=Andreas Bjørvik]Da havner du på 8179,-


Det er B-vare og brukt
Nytt 400D med standard objektiv koster noe mer.

Den påstanden må du underbygge noe mer synes jeg. Stemmer nok ikke. Sjekk Japan Foto. Der finner du dette KITet til under 6000.-

Du er jo tydeligvis enig med meg Så det stemmer nok.
Dette er fra linkene i kommentaren over...
Prisen 8179,- er macroobjektiv og et brukt 400D m/18-55mm objektiv (3179 + 5000=8179).
KIT'et på Japan Photo koster 5989 og blir da noe mer enn 5000.
KIT'et du nevner inneholder ikke macroobjektivet. Ei heller minnekort.


Lars Odland: Husk et skikkelig minnekort. Et raskt et. Koster noen hundrelapper...
Jepp, minnekort må man ha å det bør vel være ettpar gb når oppløsningen er såpass stor som 10mpx, men hva og hvordan når det gjelder hastigheten på kortet har jeg ikke peiling på. Så va skal jeg se etter, hva er god hastighet og hva benevner hastigheten?
Loomis
[QUOTE=Andreas Bjørvik]Da havner du på 8179,-


Det er B-vare og brukt
Nytt 400D med standard objektiv koster noe mer.

Jeg sa ingen ting om B-vare, jeg linket til priser. Og så bare det som var billigst.

Pluss at linsa som følger med kamerat er noe dritt. Jeg vil heller bare kjøpe kamerahuset og en makro linse utenom. Og selvsagt et minnekort

Andreas
Plussmedlem
Jeg kjøpte 2GB på Japan Photo, og nå får man samme kortet til halve
prisen .
Men det er jo bra for deg
Se denne linken angående minnekort

Skrivehastigheten avgjør hvor raskt bildene kan skrives til minnekortet. Sein nedlasting på kortet begrenser kameraets hastighet og mulighet til å ta mange raske bilder i serie.

Og dette er vel sikkert bra priser
Plussmedlem
Andreas Bjørvik
Jeg vil heller bare kjøpe kamerahuset og en makro linse utenom. Andreas


Et meget godt forslag

Og denne
Loomis
[QUOTE=Andreas Bjørvik] Jeg vil heller bare kjøpe kamerahuset og en makro linse utenom. Andreas


Et meget godt forslag

Ja, men jeg må jo ha en "vanlig" linse utenom også. Så da er det vel greit å kjøpe kamera m/tilhørende linse + en macro.

Og denne

Jaja, frisk pris på denne 300mm linsa gitt. Tror heller jeg hadde brukt pengene på en kar på ettpar m3.
Plussmedlem
Lars Odland
Ja, men jeg må jo ha en "vanlig" linse utenom også. Så da er det vel greit å kjøpe kamera m/tilhørende linse + en macro.


Sikkert en bra løsning det også. Og en rimeligere løsning enn å kjøpe et standard objektiv utenom KIT'et.

Lars Odland
Jaja, frisk pris på denne 300mm linsa gitt. Tror heller jeg hadde brukt pengene på en kar på ettpar m3.


Skal ønske meg 300 mm objektiv til jul av kona. Får det helt sikkert...ikke.
Siden du har kameraet kan jeg spøre om følgende.
Planen var å sette kameraet på stativ når jeg har en fisk jeg skal ta bilde av og vente. Da tenker jeg følgende, det finnes fjernkontroller slik at jeg kan sette meg i sofaen og se og vente og knipse. Er det mulig å koble kameraet til pc slik at jeg kan se hva jeg tar bilde av hvis du skjønner hva jeg mener.
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap