Noen bilder fra Colombia

Har akkurat fått hjem min sønn som har vært i Colombias regnskoger i 2,5 mnd. og jeg har fått se noen flotte bilder derfra. Jeg spurte pent om å få legge inn noen i AF og her kommer de som ble godkjent, av Adrian Rasmussen:
PS: Kom gjerne med noen kommentarer siden han er så snill
(Han vil bruke de beste til artikler o.l.)
1: Ferskvannskrabbe
2: Ferskvannskrabbe
3: En diger bille
Han brukte et Canon powershot A630. Han synes det var et supert kamera å ha med på turen. Tok med ekstra minnebrikke.
Det må ha vært et eventyr

Er det ikke litt skummelt å reise i Colombia? Hører liksom bare om kidnappinger og kokaingerilja.
Det var nok et eventyr, ja. Han var heldigvis ikke ute for no trøbbel. Bare positive opplevelser og hyggelige folk å møte, men tok jo en del forholdsregler. F.eks unngå slummen og ikke tråkk på slanger. Han gjorde det siste nesten, og det var det jeg var mest redd for mens han var borte.
Her kommer tre bilder til, to er litt akvarierelatert. Ikke de beste som sagt.
1: Fisk tatt på garn i havet.
2: En enarmet elve-kreps. Den kloa den har er diger.
3: Et genialt kolibri-reir.
Ellers er jeg imponert over det kameraet. Det har 8 MP. Noen hundre bilder og en drøss med filmsnutter, med lyd, på kamera og brikke. Og mange nærbilder av insekter er utrolig detaljert.
Så disse bildene viser ikke hvor bra kameraet er, bare et lite innblikk i noe av det han har sett.

Bildet i midten er ikke en kreps, men en "langarmreke" Macrobrachium sp.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap