Fotokonken november 2007

Plussmedlem
I morgon er det igjen klart for mottak av bilde til [URL=fotokonkurranse.cfm]månadens fotokonkurranse[/URL]! Skrap algar og finn fram kamera! Fristen for deltaking går som vanleg ut den 10. klokka 21.

Husk å sende inn bidrag til Norges største akvafotokonkurranse!

Gidder ikke før jeg får macro:P
Det står at bildet mitt er for stort.. Åssen endrer jeg på det?
Fredly
Skaff deg photoshop:_D


jeg har det har fiksa masse på bildet mitt men får ikke lagt det inn.. :S
Hva står det? Siden du ikke får lastet opp?
Fredly
Hva står det? Siden du ikke får lastet opp?


Husker ikke helt.. men det var noe som..: bildet er for stort til og lastes opp eller no:S
1000x1000 pixler og 250KB størrelse. Er ikke så vanskelig å mistolke det :P
biXen
1000x1000 pixler og 250KB størrelse. Er ikke så vanskelig å mistolke det :P


Men jeg vet ikke hvordan jeg får det ned i den størelsen..?
Åpne bildet ditt i photoshop.
Velg image - resize - image size - deretter angir du ønsket ant pixler.
Image size i photoshop=)
Trine T
Åpne bildet ditt i photoshop. Velg image - resize - image size - deretter angir du ønsket ant pixler.


Ok, takk
hva skal jeg skrive i Widht og Height da?
Du bytter ut det høyeste tallet med 1000 så vil resten av bildet skalere seg etter det slik at det beholder størrelsesforholdet med bredde og høyde. (den vil gjøre det automatisk så lenge dette er krysset av under Keep aspect ratio e.l.).

Når du lagrer bildet så kan du bruke File | Save for web, da kan du velge JPG og så stille kvaliteten for å få bildet akkurat under 250KB.
biXen
Du bytter ut det høyeste tallet med 1000 så vil resten av bildet skalere seg etter det slik at det beholder størrelsesforholdet med bredde og høyde. (den vil gjøre det automatisk så lenge dette er krysset av under Keep aspect ratio e.l.). Når du lagrer bildet så kan du bruke File | Save for web, da kan du velge JPG og så stille kvaliteten for å få bildet akkurat under 250KB.


Tusen takk biXen, fant ut av det nå
Husk å sende inn bidrag til Norges største akvafotokonkurranse!


Det tikker og går mot fristen for innsending av bidrag!

30 bidrag er til nå kommet inn! Fristen for deltakelse i fotokonkurransen går ut i kveld!

Tilfeldig bekjentskap
© Preben Gjertsen
Reklame for plussmedlemskap