Canon eos 400 d-med 18-55mm

Inaktiv bruker
noen som bruker dette kamera her
trenger ett nytt ,og prisen på denne ligger på 5500,-trur eg..
skal brukes til akva fotografering ..bl.annet
innspill ønskes!
har ikke tenkt å gå opp i pris..
Jeg bruker EOS 400D ta en titt på profilen min så ser du hva det er godt for

Andreas Bjørvik
Velg Nikon, velg Nikon:P
Kjøp D80, men 18-200 mm
Plussmedlem
Det standard 18-55-objektivet er ikkje noko særleg. (Har det sjølv) Dersom du har råd, bør du absolutt kjøpe eit betre standard zoom-objektiv. Har du ikkje råd er det greit nok, men ein tar seg fort i å ynskje seg eit meir lysømfintleg objektiv.
Kjøp 60 mm Macro, Ypperlig til Akvarie photo
Inaktiv bruker
Takk for alle svar-jobbet 12 år hos fotograf ,men ga meg desverre i den tiden den digitale revolusjon skjøt fart....
Inaktiv bruker
Andreas Bjørvik
Jeg bruker EOS 400D ta en titt på [URLBLOCK1] min så ser du hva det er godt for :D Andreas Bjørvik

flotte Andreas-hvilket objektiv bruker du?
molle
[QUOTE=Andreas Bjørvik]Jeg bruker EOS 400D ta en titt på [URLBLOCK1] min så ser du hva det er godt for :D Andreas Bjørvik

flotte Andreas-hvilket objektiv bruker du?

Jeg bruker for det meste Canon sin 60mm Makro. Noen bilder er også tatt med 100mm makro. Jeg bruker 60mm'en på nesten alle bildene mine. Bortsett fra når jeg tar bilde av hele akvarier. Da bruker jeg 18-55 linsa.

Andreas
Hva er minimums fokuserings avstanden på 100 mm Macro?
på min 105mm er det ca 20 cm.
Vet ikke hvorfor du spør, men et macro objektiv skal kunne ta bilde i 1:1, om nærgrensen er 20 eller 10 cm spiller ingen rolle med tanke på objektets størrelse på bilde.
Personlig synes jeg det er enklere å ta bilder når jeg har muligheten til å være 20 cm borte enn når jeg må stå 10 cm
Fredly
Hva er minimums fokuserings avstanden på 100 mm Macro?


Hvis jeg ikke husker feil er nærgrensen 31 cm. Og det er fra speilet i kamera.
Og på 60mm er det 20 cm.

Andreas
Det eneste jeg lurte på var om det var noe forskjell mellom Nikon og Canon:S
Fredly
Det eneste jeg lurte på var om det var noe forskjell mellom Nikon og Canon:S


Ja, litt som å sammenligne Porsche og Ferrari. Noen liker Porsche best og noen liker Ferrari best, men begge deler er bra greier
biXen
[QUOTE=Fredly]Det eneste jeg lurte på var om det var noe forskjell mellom Nikon og Canon:S


Ja, litt som å sammenligne Porsche og Ferrari. Noen liker Porsche best og noen liker Ferrari best, men begge deler er bra greier

Sannheten er vel at ferrari er best....:P
Kamera er ubetydelig i forhold til bruk av belysning og riktig valg av objektiv. Jeg bruker 3 faste objektiv på 30,50 og 100mm.

Alle speilrefleks kamera i den aktuelle prisklassen er tilnærmet like. Man kan lese tester som fokuserer på ulikhetene og prestasjonene, men i praksis er det lite som skiller dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap