Hjelp til valg av kamera :)

Inaktiv bruker
Trenger hjelp til valg av kamera
Prøver å finne meg eit bra kamera. Men vet i grunnen ikkje helt kva eg leiter etter en gang... Og forstår rett og slett ikkje halvparten av detaljene om kameraene.. Trenger hjelp av "kamera nerder"

Skal få nytt kamera i julegave/byrsdagsgave frå kjærsten, og må da finne eit eg vil ha.

Ønsker meg eit godt kamera, men det er en pris begrensing... Den er ca 1500 - kr2000 kr. Kan legge på litt mer og for å få eit bra kamera, men kan ikkje bruke så mye som 4000-6000 kr..

Noen som kan hjelpe med gode kamera i denne pris klassen?
Gjerne kamera dere sjølv har, eventuelt har prøvdt og kan anbefale.

Ønsker kamera med optisk bildestabilisator, om dette er standard og er med på alle kamera vet eg ikkje. Men har funnet noen der det står nevnt i teksten, og det hørest ut som en ting for meg

Har sett litt på desse, men kan nesten ingenting om kamera så kan ver eg bommer helt her..
Canon Ixus 75,
Canon Powershot SX 100,
Nikon Coolpix S200,
Kodak EasyShare M883.
Ixus 75 er bra.
Selv har jeg nettopp kjøpt Panasonic DMC-TZ3. Det har vunnet priser som årets kompaktkamera hos EISA og en annen pris hos TIPA. Litt større enn vandlige kompaktkameraer, men til gjenngjeld 10 X optisk zoom.

Annbefaler deg å søke litt etter tester på kameraer du kunne tenke deg. Les gjerne flere tester på samme kamera, så kan du danne deg et bedre inntrykk av hva du får.
Hvis det kan være aktuelt, kjøp kameraet på avbetaling, så betaler du det ned så fort du kan (betal større avdrag pr mnd enn giroen setter, som er et minstebeløp... da blir man aldri ferdig)

Det skulle gjøre at du har råd til å kjøpe det beste (etter min mening) kameraet innenfor sin klasse; Canon EOS 400D. Det er digitalt speilrefleks-kamera, og med det kameraet blir du nesten automatisk en god fotograf Kameraet gjør hele jobben for deg, du er nødt til å lykkes!

Jeg ville definitivt vurdert det, slik at du når du først skal ut og handle kamera, like godt kan kjøpe et virkelig bra et!

www.Deal.no og diverse nettbutikker har ordninger der du kan dele opp betalingen. Hvor store avdragene blir bestemmer du selv. Men obs...betaler man bare minsteavdragene blir det et dyrt kamera til slutt. Jeg betalte mitt ned på noen få måneder (tror det var fem-seks mnd), mens det ved minimumsavdragene ville tatt årevis.
Jeg har Nikon S500 og det er et helt greit kamera. Regner med at S200 ikke er så langt unna :P

Ellers fikk jeg Casio EX-8 EXILIMEXZ8 av samboeren for ikke så lenge siden (fordi jeg mista nikon kameraet i bakken :P)
Liker det bedre enn Nikon kameraet. Bra bilder blir det og.
Spar heller penger og kjøp et ordentlig kamera
Spar opp til en 5000-6000 kroner, og så kjøper du deg en Nikon D40 med macro=)

Mye bedre enn og kjøpe ett "dårlig" ett til 2000 kroner, mener nå jeg=)

Lykke til uansett=)
Man bruker ikke 6000kr på et Nikon D40, det finnes bedre alternativer til den prisen, også fra Nikon....

Har hørt mye bra om IXUS kameraene, men aldri brukt dem selv.
Ixus er supre kamera, og hvis du ikke orker å sette deg inn i masse innstillinger så kommer du mye lengre med dem enn et digitalt speilrefleks. Vil si Ixus 75 er et bra valg.
Ta ein kikk på denne sida eller denne sida . Her er mykje god informasjon å finne.

Mvh. Kjell-Arne.
Hvis du vil ha foto som hobby bør du absolutt vurdere et speilrefleks, et av de to foreslåtte for eksempel. Det gir deg også langt flere fremtidige muligheter enn et kompaktkamera, men er like enkelt å bruke om du bruker auto funksjonene.

Bare muligheten til å få en ekstern blits, som er veldig greit ved akvariefotografering (og ellers) er alene en god grunn. Muligheten til å kjøpe et annet objektiv senere en annen.

Mer penger, ja - men også langt mer i bruk og funksjonalitet.
Lykke til!
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap