Anbefalt codec til windows mediaplayer? noen datafreaks pålogget?

Ja, nå veit jeg ikke om jeg egentlig burde ha lagt dette i off-topic, men jeg tar sjansen på foto og film, siden det er filmvisning som er formålet

Jeg har måttet spise hatten, og skjegget og postkassen i det siste, for min kjære data som bare er halvannet år, gikk totalt berserk for siste gang like før jul...

Jeg sitter derfor med min datters pc som er av eldre årgang, og har installert windows mediaplayer 10. Jeg sliter med å spille av en del filmformater på denne, og lurer på om noen kan hjelpe meg å finne den beste gratis-codec-pakken.

Da jeg installerte på min data, så husker jeg ikke om jeg brukte ""Windows Essentials Codec Pack", eller om det var noe annet....

Noen som kan hjelpe?
Det er to ting som er greie å installere, det er FFDshow, du finner det på google.

Men hvis du absolutt må spille av med den så er kanskje pakken K-lite en grei sak. (jeg føler den kan ha LITT for mye men) Vent med ffdshow til etterpå, bare hvis det ikke fungerer helt med denne.

Selv bruker jeg heller VLC player og nyser i Media player. VLC Player er liten og nett og har alle codecer med, dessuten spiller den dvder sonefritt, og kan til og med spille dvd datafiler på harddisken

Edit: FFDShow følger med K-lite, så ikke installer den utenom.
Veit ikke om noen windowsmediaplayercodec , men denne spillern her er gratis , liten(9MB), enkel , og spiller hva som helst av video filer

ja der kom bixen før meg
Takker! Tester ut denne vlc, jeg da, så klarer jeg meg kanskje med den.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap