Posting av bilder i en tråd

Ser at vanligvis går bilder i tråder inn som et "klikk her" vindu med thumbnails.

Men, noen kan dette bedre og får opp fine store bilder i sine innlegg. Hva er hemmeligheten? Hvordan gjør man dette? Finner ikke dette med søk, men husker vagt å ha sett en fremgangsmåte for dette en gang. Tenkte det var greit å ha dette i en foto-tråd, da det sikkert er flere enn meg som lurer!
Plussmedlem
Når du har oppe skjema for nytt innlegg, klikkar du på det raude spørsmålsteiknet for hjelp til korleis leggja inn bilde i teksten.

However... Det er ein grunn til at bilda blir vist som thumbnail og det er at trådane ikkje skal bli så frykteleg tunge å laste. Det er (faktisk) framleis mange som har oppringt linje og nokre brukar mobilt samband som ikkje er så kraftig. Då er det eit poeng at sidene ikkje inneheld så mange store bilder. Eg synst generelt folk tar alt for lite omsyn til det i trådane, men det er få klagar, så...
Takker Holger!

Hjelpeteksten er imidlertid kort, og fremgangsmåten ikke så enkel som denne gir inntrykk av.

Eksperimenterte litt og fikk det plutselig til ved å:
- Laste opp bildet som vanlig
- Poste innlegget
- Ta opp innlegget igjen for endring
- Høyreklikke på thumbnail og få opp "Properties"
- Kopiere inn URL fra properties inn ved hjelp av bilde boksen i verktøylinjen
(I Vista må jeg i tillegg da velge å tillate dette... sukk)
- Fjerne "/thumbs" fra teksten kopiert inn
- Poste innlegget på ny

Høres komplisert ut skrevet i punkter, men det var relativt enkelt. Prøvde det samme uten å poste innlegget først, men fikk da kun opp et rødt kryss og ikke noe bilde.
Folk som bruker mobilen er vel smarte nok til å bruke Opera mini etter en stund med store bilder og store regninger, den gjør bildene automatisk mindre før de sendes til mobilen.

Helge: Du poster bare innlegget vanlig, så når du kommer til innlegget ditt klikker du for å få opp stort bilde, så høyreklikker du på bildet og velger kopier lenkemål / copy link location eller lignene alt etter nettleser. Så redigerer du innlegget og legger inn bilde med knappen og limer den lenken inn der.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap