Noen som kan anbefale et enkelt kompaktkamera til en nybegynner?

Må bare innrømme at jeg nesten ikke har erfaring med fotografering:p
Tenkte no likevel at jeg skulle kjøpe et enkelt kamera for å ta bilder som man kan få fram på dataèn. Har sett massevis av annonser og også vært i flere fotobutikker og sett på kameraer men dette har jeg rett og slett ikke greie på:P Jeg tenkte derfor at jeg skulle spørre her på forumet om litt hjelp.
Er det noen som kan anbefale et kompaktkamera som selv jeg kunne greie å få tatt bilder med? Foruten "vanlige" bilder tenkte jeg også på et kamera som jeg kunne ta litt akvariebilder med. Jeg har ingen intensjoner om å vinne noen fotokonkurranse, men det hadde vært greitt at man kunne se hva som er avbildet ( skjønner at det kommer litt an på fotografen også, men kanskje med litt øvelse....).

Er svært takknemlig for svar/råd
Jeg kjøpte meg Canon ixus 75 før jul og er veldig fornøyd med det til mitt bruk. Pent design, enkelt å bruke og ikke minst norsk meny.
Tusen takk for tips. Synes bildene du har tatt med dem så veldig bra ut. Det som er synd er at bruksanvisningen kun var på engelsk, men det er ikke sikkert at det følger med norsk bruksanvisning på så mange kamera?....
Pleide å være oppdelt før slik at du kjøpte kamera enten med English eller Norsk, med forskjell i pris. Men nå tror jeg manual for det meste er på cd. Forsåvidt like greit med engelsk, da kan du slå opp ordene i Canon sin bra ordliste på nettet
Takk for tipset, jeg får sjekke om man kan få kjøpt kamera med norsk bruksanvisning mot en litt høyere pris. Jeg er desverre ingen kløpper i engelsk:P
Hvis du vurderer ixus 75 e.l fra canon, så er de så enkle i bruk at du ikke trenger manual etter mitt skjønn hehe. Alt på kameraet er på norsk tekst.
Plussmedlem
Enig med Tom.
Ixus 70/75 er enkle og bra kompaktkamera. Kjøpte et selv før jul. Det er bare "plug & play".
Tusen takk for svar. Jeg får undersøke kameraene på forretningene her i nærheten rett etter helga for å se om jeg er i stand til å bruke dem
Gjør det men kjøp på nett...om mulig. De koster alt for mye i butikkene. Om du ikke finner de på tilbud da.
Ja, det ser ut som det er endel prisforskjeller på dem ja, både på nettet og i "vanlige" butikker. Det er likevel greitt å få tatt på dem og sett dem på nært hold
Hadde ett Olympus en gang. Det hadde egen meny for akvariefotografering. Dette kameraet fikk seg dessverre en tur i bakken, så det virker ikke lenger...;-( Nå har jeg ett Nikon-kamera(Coolpix P4(tror jeg..(evt. P3..). Synes ikke det tar like bra bilder, men det funker. Enkelt og greit menysystem.
Dette har ixus 75 også, men har ikke fått testa det ennå
Er du medlem av trumf? De har dette kameraet i katalogen sin, Ixus 70 med 1gb minnekort og bæreveske til 1879, dette er en del billigere enn de fleste webutikker. Er du medlem kan du bare bruke bonusen du har spart opp. Hvis du ikke er medlem er det bare og melde seg inn og betale fra kontoen din (man må ikke bruke trumf poeng).

Hva er egentlig forskjellen på 70/75? så igjennom spesifikasjonene og det eneste jeg fant var større skjerm på 75..
Takker for tipset. Jeg er ikke Trumfmedlem, men han jeg bor sammen med er visst det. Jeg kan kanskje låne hans trumfkort og bonuspoeng
Jeg og lurer litt på forskjellen mellom Ixus 70/75, noen som vet?
Plussmedlem
MaGunz
Hva er egentlig forskjellen på 70/75? så igjennom spesifikasjonene og det eneste jeg fant var større skjerm på 75..


Ja, det er bare skjermen.
Som da krever litt mere av batteriet.
Da er kamera kjøpt og betalt.
Det ble et Panasonic Lumix FX10, pga. at det var bildestabilisator og macrofunksjon på dette som så veldig bra ut. Vet jeg kanskje kunne spart litt på å kjøpt på nett men med portoen i tillegg ville det ikke blitt så mye rimeligere. Så får tida vise om det var et ok kjøp eller ikke....

Tusen takk for råd og innlegg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap