Min første youtubefilm

la ut en liten fil fra dagens formiddag i karet mitt

http://www.youtube.com/watch?v=capE0IvqurY

fotografen har noe å lære seg men dette er da min flrste utlagte fil. vil komme mere
Pent, litt autofokus hadde gjort seg

Og for de late linker jeg den opp skikkelig:
Jøss hvilke fisker var det der? Enten var de veldig store eller Scalarene veldig små.. Så nesten ut som den ene ville ta seg et jafs av Scalaren.. Trodde ikke sånne fisker gikk ilag jeg. Måtte overta 4 Scalarer av en venninne som hadde puttet de i Malawikaret. De sliter ennå med finnene stakkar.
bra film digger oscarer. Er det jack dempsy ciklider de blå du har oppi der ?

Fant også dette klippet på youtube. Veldig kult

http://www.youtube.com/watch?v=5InNVJ_Ythc&NR=1
det er cm 25-27 cm store oscarer

18-22 cm store jack dempsy


jeg har bare dilmet med compact digital kamera så man kan ikke forvente all verden

det er forøverig et olynpus c-765 med 10 x zoom

gode bilder er det nå i hvertfall fra det
SoVe
Jøss hvilke fisker var det der? Enten var de veldig store eller Scalarene veldig små.. Så nesten ut som den ene ville ta seg et jafs av Scalaren.. Trodde ikke sånne fisker gikk ilag jeg. Måtte overta 4 Scalarer av en venninne som hadde puttet de i Malawikaret. De sliter ennå med finnene stakkar.


scalarene er ikke enorme men medium størelse. de er forhåpentligvis for store til å bli mat men kan ikke garanterer det.

mulig de komemr til å få bank snart men da får jeg prøve å gi de vekk. oscarene har begynt å vaske en stien. kan se ut til noe lek på gang
Grrrotle
bra film :) digger oscarer. Er det jack dempsy ciklider de blå du har oppi der ? Fant også dette klippet på youtube. Veldig kult http://www.youtube.com/watch?v=5InNVJ_Ythc&NR=1


Kanskje jeg også skal ordne på denne linken får at den er i orden:

http://www.youtube.com/watch?v=5InNVJ_Ythc&NR=1
det er bra hvordan gjør man det egentlig ?
biXen
Og for de late linker jeg den opp skikkelig: [URLBLOCK1]
Og for de enda latere limer jeg inn embedkoden til høyre for filmen
<embed src="http://www.youtube.com/v/capE0IvqurY&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>
Autofokus
biXen
Pent, litt autofokus hadde gjort seg ;)


Det er det som er problemet her, vil jeg tro? Autofokus er ingen god løsning. Bruk manuell fokus, og film først når bildet er stillt skarpt. Det eventuelle uskarpe, klippes/redigeres så bort etterpå. Autofokus kan ha en tendens til å pulsere enkelte ganger. Husk, proffer bruker aldri autofokus. Er det mulig, så kjør kameraet på full manuell(alle innstillinger). Det gir det beste resultat, såfremt du behersker det. Da har du full kontroll på opptaket. Autofokus er nok mere for amatører Men kansje greit nok?

Ellers var opptaket veldig fint å se på. Flotte farger på fiskene. Hvis du er opptatt av å få best mulig kvalitet på youtube opptaket, så finnes det en tutorail på youtube om akkurat det. Det gir sylskarpe bilder. Noe som hadde vært fint her. Se på denne linken:
Se også kvaliteten på disse opptakene:
Tom tank
Det er det som er problemet her, vil jeg tro? Autofokus er ingen god løsning.


Hvis man holder rett avstand funker autofokus meget bra på til og med mitt kompaktkamera, så det er vel litt alt etter bruken.
biXen
[QUOTE=Tom tank] Det er det som er problemet her, vil jeg tro? Autofokus er ingen god løsning.


Hvis man holder rett avstand funker autofokus meget bra på til og med mitt kompaktkamera, så det er vel litt alt etter bruken.

Som sagt, autofokus fungerer kansje bra det og. Men aldri så bra som manuell fokus. Pulserende fokusering er ikke noe fint å se på. Er man opptatt av å få fine bilder/film, så gjør man det selv, og ikke overlater det til en ustabil teknisk innretning/løsning. Velger man å kjøre allt automatisk, så blir man vel heller aldri noen god fotograf? Da er det jo kameraet som tar bildet, og ikke deg. Men det spiller kansje ikke noen rolle? Jeg har kjørt kameraer på automatikk mange ganger, men det har ofte gitt dårlige resultater. Mestrer du manuelle innstillinger, så gir det langt større muligheter, og bedre kvalitet. Men mange synes kansje grøtede/rotete bilder er bra? Men selvfølgelig, noen synes vel innholdet i bildet/filmen kansje er viktigere enn kvaliteten på det? Men så er det jo det igjen, at innholdet blir jo så mye bedre, hvis bildekvaliteten er bra.
Tom tank
[QUOTE=biXen]Pent, litt autofokus hadde gjort seg ;)


Det er det som er problemet her, vil jeg tro? Autofokus er ingen god løsning. Bruk manuell fokus, og film først når bildet er stillt skarpt. Det eventuelle uskarpe, klippes/redigeres så bort etterpå. Autofokus kan ha en tendens til å pulsere enkelte ganger. Husk, proffer bruker aldri autofokus. Er det mulig, så kjør kameraet på full manuell(alle innstillinger). Det gir det beste resultat, såfremt du behersker det. Da har du full kontroll på opptaket. Autofokus er nok mere for amatører Men kansje greit nok?

Ellers var opptaket veldig fint å se på. Flotte farger på fiskene. Hvis du er opptatt av å få best mulig kvalitet på youtube opptaket, så finnes det en tutorail på youtube om akkurat det. Det gir sylskarpe bilder. Noe som hadde vært fint her. Se på denne linken:
Se også kvaliteten på disse opptakene:

takk for gode ord og tips. de tas med. største problemet er at jeg filmer med et kompakt kamera. det er jo ikke det aller beste men jeg filmet ca 1 time med det i går ettermiddag of klarte å stille det inn bedre-.. jeg har ingen manuell fokus mulighet på det så valget er å bruke det uten å zoome i tide og utide kommer til å legge ut mere film å håper resultatene vil skinne. hehe
kameraet er forøverig et olympus 4 mp c 765 x10 zoom(optisk)

opptaket som ligger der er i middels kvalitet av hva kameraet klarer. ville liksom se hva jeg fikk til før jeg belaster den ikke så raske adsl linja mi i flere timer får å legge ut noe som ikke blir bra
Her er en liten en til
jeg har her også litt fokus issues men kvaliteten er dog noe bedre. trenger nok bare masse trening til å gjøre gode filmsnutter med dette kameraet også

http://www.youtube.com/watch?v=f3x4b3ThE18


<embed src="http://www.youtube.com/v/f3x4b3ThE18&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed>

Pent.

(synes aldri slik zoom er særlig bra. Og kommer du for nær så mister den fokus lettere).
Autofokus
Ja har du bare autofokus, så er jo saken klar. da har du ingen andre muligheter enn å redigere bort "grøten" etterpå.
Siste opptaket her var utrolig bra. Helige fisker. Masse fin farger. Og et fint innredet kar. Du har god smak. En dag skal jeg legge ut video av karet jeg bygger. Så får vi se hva det blir for noe. Der vil det foregå på manuellt vis. Så bare følg med, men det tar nok sin tid.
Tom tank
Ja har du bare autofokus, så er jo saken klar. da har du ingen andre muligheter enn å redigere bort "grøten" etterpå. Siste opptaket her var utrolig bra. Helige fisker. Masse fin farger. Og et fint innredet kar. Du har god smak. En dag skal jeg legge ut video av karet jeg bygger. Så får vi se hva det blir for noe. Der vil det foregå på manuellt vis. ;-) Så bare følg med, men det tar nok sin tid.



gleder meg.

og takk igjen for pene ord. et noe bedre kamera er nok på ønskelista. jeg bruker masse tid forran karet på fotografering av fisk så jeg må nok bare invistere. oscarene mine la egg for 1 time siden men nå er de bare litt mettere. de har ikke gått hos meg så lenge. selvsagt var kameraet tomt for strøm når jeg glemte å lade i går kveld. så håper jeg snart kan legge ut film fra egglegging
oeb
gleder meg. og takk igjen for pene ord. et noe bedre kamera er nok på ønskelista. jeg bruker masse tid forran karet på fotografering av fisk så jeg må nok bare invistere. oscarene mine la egg for 1 time siden men nå er de bare litt mettere. de har ikke gått hos meg så lenge. selvsagt var kameraet tomt for strøm når jeg glemte å lade i går kveld. så håper jeg snart kan legge ut film fra egglegging


Bare morro det . Ja et bedre kamera er sikkert tingen. I dag raser det jo inn HD kameraer så det suser. Bra bilder og lyd. AVCHD er jo et format som kommer for fullt. Men et skikkelig tungt format å redigere. Det krever mye maskin kraft. Og det aller nyeste av programmer. Men gir bilder, du får "sjokk" av Skarpe og detaljerte. DV er flott. HD er enda flottere.

Ja, kom bare med flere opptak. Fikk nesten lyst på sånne fisk jeg nå. Liker fine farger jeg .
Litt av en kjeft på de der, hadde ikke tørt å ha noe sånt i stua :P

Føler resultatet blir best med kompaktkamera på stativ og uten så mye bevegelse, men litt kjedeligere da. Merker på mitt at nærgrensa er nokså lang, så kan ikke gå nær da mister den fokus fort.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap