Ødelagt kitlinse på eos 400 d :(

Jepp, den har gått i gulvet, og er helt skjev ytterst.
Virker som den har "hoppet av " sporet.

Plukket den fra hverandre for å se om det var mulig å fikse den selv, og det var ikke noe sjakktrekk.....
Må kaste inn håndkleet der gitt!

Så nå sitter jeg her med nesten nytt kamera og null linse.
Kjempeartig! :-/

Er det noen som vet om det er lønnsomt å reparere den,
eller må jeg kjøpe ny?

Og om den kan repareres, har noen greie på hvor det vil lønne seg å levere/sende den?
Plussmedlem
Denne kitlinsa (EF-S 18-55 mm) er forholdsvis rimelig. Ca. 800 kr. Tviler på at det er så lønnsomt å reparere, men du kan vel høre der du kjøpte kameraet?
Takk for infoen Loomis, da blir det visst ny linse på meg!

Kameraet er kjøpt på Elkjøp, og de pleier å ha høye priser på en del tilbehør. Får ta et nettsøk, og se hva jeg finner.

Macro står på ønskelista, men det får jeg sende brev til nissen om etterhvert.....
Hvis du snakker om den helt standard kitlinsa så er den knapt verd 400kr en gang. Mye bedre å kjøpe nytt, definitivt. Og ikke så lett å fikse selv nei

Får tilsvarende linser til rundt 1000 lappen som er bedre.
biXen
Hvis du snakker om den helt standard kitlinsa så er den knapt verd 400kr en gang. Mye bedre å kjøpe nytt, definitivt.
Er kitlinsa som kvelda, ja.
biXen
Og ikke så lett å fikse selv nei :D
Fant ut det.... :-/ *Flau*
biXen
Får tilsvarende linser til rundt 1000 lappen som er bedre.

Har du noen konkrete forslag? Har aldri hatt speilrefleks før, så jeg er helt grønn på det området. All hjelp tas imot med takk!
Noe sånt som denne er sikkert grei nok til prisen hvis du bare vil ha noe noenlunde tilsvarende kitlinsa.

Må litt opp i pris generelt ellers hvis du skal ha noe bedre som ikke bare til spesifikke ting.

Selv har jeg en billig Tamron 28-200 linse som gir ok bilder, bruker ellers makro til fiskebilder og sånt da.
Takk skal du ha Bixen,
da har jeg litt å gå ut fra!
Plussmedlem
Jeg tror du ødela linsa med vilje, Myrheksa
Slik at du kunne kjøpe noe nytt og bedre...
Hender jeg gjør det selv...ubevisst
Loomis
Jeg tror du ødela linsa med vilje, Myrheksa ;) Slik at du kunne kjøpe noe nytt og bedre... Hender jeg gjør det selv...ubevisst :)

*knegg*

Minner meg om venninna mi, en episode som skjedde for ca 15 år siden. Hun hadde flyttet inn hos kjæresten sin (i dag ektemann). Hun gikk og rynket på nesa over noen heslige keramikkfiguerer han hadde stående til "pynt" i stua. Han likte dem, så de ville han ha der... dessuten hadde han fått dem av x-kjæresten sin i gave. Dette økte ikke akkurat verdien av dem i min venninnes øyne *kremt*

Men så...en dag skulle hun gjøre husarbeid og tørke støv mens hun var alene hjemme....

Med et sørgelig fjes fortalte hun at hun "kom i skade for å dytte borti" dem så de falt i gulvet mens hun tørket støv. Selvsagt var alle "crushed beyond repair" av uhellet, og allerede kastet i søppelsjakten da fyren kom hjem...

Uhell skjer, ja, det er sikkert og visst!

Beklager avsporing, Myrheksa
Haha, festlige dere!

Har vært inne og kikket på pris både kitlinsa og
Sigma 28-70mm F2.8-4 High Speed Zoom for Canon

Ligger på 13-1400 kr. Kunne godt tenkt meg å bruke litt mindre på det, og heller spare litt i "makrokassa."
Så om noen kjenner til rimeligere alternativer, nytt eller brukt, vræl ut!

Vil gjerne ha noe å knipse fisker og diverse med utover mobilen.... :-/
Tror foto.no har et bruktmarked, kan få tak i det til en ok pris der. En viss risiko er det alltid, men de fleste der er meget nøye med kamerautstyret sitt.
Hva skulle jeg vel gjort uten dere? :)
Ny kitlinse herved bestilt fra det høye nord
til en meget overkommelig pris!

Tusen, tusen takk for hjelpen alle sammen!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap