Noen som kan anbefale gode dvder om/med akvariefisk?

Foruten akvariedvden til PC, er det noen som kan anbefale gode dvder om forskjellige akvariefisk, biotoper el.l.? Jeg tenker både til eget bruk, men kanskje kunne det vært ok å vist noe på klubbmøter også - om man finner noen gode dvder.

Så, noen som har noe bra de kan anbefale? Kan være hva som helst egentlig...
Jo, absolutt en flott film - som helt sikkert har gjort mye for interessen. Men kanskje noen filmer/dokumentarer som har noe mer faglig interesse?
Kanskje du skal søke litt på internett? Eller se på et bibliotek? Der har de sikkert noe.
Jada, jeg har gjort det - og det finnes mye på amazon eksempelvis; men jeg hadde håpet jeg slapp å kjøpe alle selv for å finne frem til de som er gode. Og det er her dere kommer inn i bildet.
selv på utkikk etter noe som dette..
flere som er på utkikk etter tips til dette ja
det er ikke vanskelig å søke etter akvarie-dvd'r, men det er steike vanskelig å FINNE noe fornuftig. webben flyter over av akvarie/peis-dvd'r som ikke akkurat er det vi leter etter.

i dag fant jeg, på amazon.com, en australsk DVD med bikinikledde piker som bader: DVD Sirens - Aquarium Girls - Swimsuit Edition (non nude). lurer fælt på hva slags pH disse jentene trives best i. spiser de flakfôr? og hva slags biotop trives de best i?
Dersom du er interessert i dokumentar om fisk, og ikke nødvendigvis akvaristikk så finnes det veldig mye bra. Mye av det som blir sagt kan settes i perspektiv og overføres til privat fiskehold.

Det er laget en meget bra serie om livet i Amazonas. Der kommer man tett innpå mange ulike fisker og dyr i regnskogen. Det gir et godt bilde av hvordan en amazonasbiotop fungerer. Jeg vil tro at mange vil finne den innspirerende.

-Tim
teppemann
det er ikke vanskelig å søke etter akvarie-dvd'r, men det er steike vanskelig å FINNE noe fornuftig. webben flyter over av akvarie/peis-dvd'r som ikke akkurat er det vi leter etter. i dag fant jeg, på amazon.com, en australsk DVD med bikinikledde piker som bader: [B][URLBLOCK1][/B]. lurer fælt på hva slags pH disse jentene trives best i. spiser de flakfôr? og hva slags biotop trives de best i?

Veel.. ikke helt uinterresant dette heller da :P hehe

on topic,
Har tenkt på å sende inn en mail til discovery eller noe å spørre om de kunne tenke seg å lage et program som omhandler akvaristikk.

Sende en mann på tur hvor han fanger inn en type fisk, feks - sommerfugl ciklide, og derretter dretter disse :P
tar med info om hvor de kommer fra, likes og dislikes.. sånne ting..
Kunne vært spennende!
Man kan finne mye bra på nettet også, i denne tråden er det link til filmer som viser malawi og tanganyikasjøen. DVDèr som handler om fisk/akvaristikk har jeg aldri sett, kun de der du kan velge mellom peis og akvarie.

Ellers er det vel mest filmer som oppdrag nemo, gøyal film, men det eneste jeg lærte av den var iallefall at hai spiser fisk
Discovery hadde en episode om verdens største akvarium. Og Houston SPCA osv er av og til innom og redder akvarium fra å dø(eiere som bare har forlatt det).
BBC har vel flere dokumentarer om habitatet til fiskene, men kan ikke komme på å ha sett noe om akvarium. Sir David A. er nå ofte i amazonas osv. Har hjemme serien den blå planeten fra BBC, men har ikke sett den enda.
Har ikke sett serien på tv2, men akvariet i Bergen må vel ha vært innom akvariedelen sin..

Ellers ligger det vel ute en del på youtube.

Håper noen kan komme med noe mer konkret enn meg.

Espen
Prøv Aquanet.tv! Streaming av akvarie relatert videoklipp. Reker/Fisker/Akvaristikk/Ekspedisjoner etc. Men det er på tysk. Men det er bare å se på. Mye bra!
om du søker rett på tema, er det helt utrolig hvor mye bra info en kan få ut av youtube
Joakim
Foruten akvariedvden til PC, er det noen som kan anbefale gode dvder om forskjellige akvariefisk, biotoper el.l.? Jeg tenker både til eget bruk, men kanskje kunne det vært ok å vist noe på klubbmøter også - om man finner noen gode dvder. Så, noen som har noe bra de kan anbefale? Kan være hva som helst egentlig...

http://www.aquatic-experts.com/freshwater_documentaries.html
Takk for gode tips. Dvden til Ad Konings blir nok helt sikkert kjøpt inn. Så spennende ut de du linka til også, Rune. Har du (eller andre) sett de? Er de verdt penga?

Discovery/National Geographic må jo ha et brukbart arkiv, men det er vel lite av dette som er til salgs?

Kom gjerne med flere forslag!
Joakim
Takk for gode tips. Dvden til Ad Konings blir nok helt sikkert kjøpt inn. Så spennende ut de du linka til også, Rune. Har du (eller andre) sett de? Er de verdt penga? Discovery/National Geographic må jo ha et brukbart arkiv, men det er vel lite av dette som er til salgs? Kom gjerne med flere forslag!

Har ikke sett dem, og heller ikke fått somla meg til og kjøpe dem ennå, men snart....man snart...

Du kan også se på www.aquatickingdom.com, denne serien er generelt om fiske typer i oppdrett og ikke så mye om biotoper. Men en helt ok serie, jeg kjøpte den i Singapore i vår.

Ellers så har du jo Aquatellus sin film fra Malawi sjøen med Alf Ole Bull Tornøe som hovedperson og forteller. Denne er ihvertfall bra filmet, bare synd Geir er litt reg med og sende ut filmer

Så kommer han jo etterhvert med en film fra Mexico om Cichlider og Levendefødere, men mest sannsynlig ikke før i 2011, prosjektet er litt utsatt på ubestemt tid.
Mener det finnes en eldre Nat. Geo. film, som jeg ikke kommer på navnet på, men husker den bare finnes på VHS. Den er fra Sør amerika.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap