Redigere på photoshop. hvordan få jpeg fil?

jeg lekte meg litt på photoshop, begynte NÅ. men det blir pds fil når jeg klipp og limer og masse sånne ting, hvordan gjøre om fra pds til jpeg? jeg bruker photoshop 5.0
Gå inn på "file" og velg "Save as". Da skal jpg være en av alternativene.
Finnes sikkert andre måter også, men det er slik jeg gjør det

File, save as / Fil, lagre som =>under der du legger inn filnavn kan du velge hvilket format filen skal lagres i.
HER.

det finnes kun ET alternativ som dere ser. hvorfor? og hvordan ordne?
på den versjonen jeg bruker, er det et valg som heter save for web, altså lagre for internetbruk. der får jeg velge en del instillinger for kvalitet, + en masse filmuligheter


[External Image]
Du bruker jo en limited edition, mulig det er begrensninger der. Skaff deg gimp som er gratis og copy paste ellerno.
Save for web er like bra som save as, du kan fremdeles velge filkvalitet, men den lagrer den så liten som mulig i forhold til kvaliteten du velger, og det er veldig bra hvis du vil laste den opp på forskjellige nettsider, f eks AF
jeg har gimp, men likte den ikke helt

kan ikke si jeg har sett no for web, kan hende jeg bare har misforstått det svenske
prøv hurtigtast? du ser jo hvilken "kode" det er for save for web på min engelske versjon, og de pleier ikke forandre dem med språket.
Du skal ikke på lagre som, du skal på export. Der kan du nok velge jpeg. Er jo fra før krigen den versjonen din, save for web var ikke påtenkt en gang
hahaXD fikk ikke til jpg det kom ikke nå heller, men gif kom fram da, det funker jo på AF hvertfall :P

takk for alle som tok seg tid.

la også til bildet
Du kan også gjøre idiot varianten med å åpne fila i Paint og så lagre som jpeg fil...
Typen har versjon 5.5, og han har save for web. Vet ikke hvor gammel denne er da, ser det ikke skrevet noe sted.
Ser ut som 5, men er ikke sikker. Mulig det bare er svenskene som ikke forsto hva web betydde og sletta det :P
vet ikke hvor gammel den er, fikk den av en her på forumet(husker ikke navn) men fant jo export/exportera men som du sa marita74 at jeg kan bruke idiotversjonen, det funker jo alltid det.
men rart det at med en gang jeg klipte eller no i bildet på photoshopen så kunne jeg ikke bruke jpg lenger :S litt rart faktisk.
fiskeren
men rart det at med en gang jeg klipte eller no i bildet på photoshopen så kunne jeg ikke bruke jpg lenger :S litt rart faktisk.


Ikke egentlig. Photoshops arbeidsformat er jo .psd, altså med en gang du gjør noe med bilde ønsker den å lagre i .psd. .jpg er er komprimert format og det er derfor ingen god idé å lagre i det for ofte, derfor bør man bruke .psd så lenge man holder på med fila og når man er dønn ferdig så lager man en .jpg-fil.
men når man er ferdig. hvordan legger jeg det over til jpg fil da? bruke paint?

men tenkte å kansje prøve å bruke gimp 2 som jeg har. men bare lurte på en ting, finnes det en auto knapp. pleier å bruke en autoknapp på photoshop og redigere bilde litt ekstra selv. men veldig fin knapp, noen som vet om den finnes på gimp og om hvor, ikke sett noe men kan jo selvsagt være gjemt litt.
når jeg pratet om auto knapp heter den autojuster/autonivåer eller noe rundt der, vet det er litt forskjellig fra prog. til prog. fint om noen visste det, jeg fant ingen igår men, kan jo også hete noe annet. håper på svar fra dere som kan gimp eller gimp 2

fiskeren
jeg vil vite hva dere syns om denne bilderedigeringa mi, prøvde med gimp 2. kan være noe feil, var første gang jeg prøvde gimp.
[External Image]
u redigert

[External Image]
redigert
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap