Å ta bilder av fisk..

Har en mobil med kamera "som jeg syns er veldig bra"... men av en merkelig grunn så blir alle bildene jeg tar helt forferdelige...

hva er det dere gjør når dere tar bilder av fisk? noe der stiller inn spessielt når dere tar av akvarium?


legger ved noen bilder jeg har tatt...


takker for svar.
mobil er ikke det beste å ta bilder av fisk med. de står jo ikke stille på kommando, pluss glass og vann spiller inn.
selv bruker jeg speilrefleks, men det er fullt mulig å ta gode bilder uten det. viktigste er vel at bildet blir tatt raskt, og kameraet holdes stille. godt lys er og en fordel. har prøvd med min mobil et par ganger, ble totalt mislykket :p


Min erfaring med mobilkamera er at de fungerer dårlig til å fotografere noe i bevegelse, får omtrent samme effekten som med lang lukkertid på et analog kamera. Ting blir dratt utover og blir defuse..

jaja.. da ble det ny ting på ønskelista til jul.. haha xD


takk for svar :P
yeeeey.. det er bare 323 dager til juuuuul
ja mobil egner seg dårlig. blir alt for lite lys så lukkern blir alt for treg, derfor blir det uskarpt å defuse.
Går ann å få gode bilder med mobilkamera, men da må man jaggu ha en litt god mobil også. Men bilder fra litt avstand og frem til nærmt funker best. Bilder fra stor avstand funker bare ikke.

Selv ble eg møkkalei og kjøpte meg nytt kamera

Her har du f.eks et bilde eg har tatt med en relativ dårlig mobil
[External Image]
Og et annet med en ganske ny mobil (Nokia N73)
[External Image]
Og her et med det nye kameraet
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap