Canon powershot s2 is

hei, har et slikt camera og vil gjerne ta nærbilder av fiskene mine. Er det noen som vet hvilke innstillinger cameraet mitt bør stå på? Tar gjerne i mot tips om fotografering. Kunne godt tenkt meg å ta "klare" nærbilder.
Canon PowerShot S2 IS har en makrofunksjonen med fokus ned til 0cm. Det betyr i praksis at du kan fotografere et motiv som er i kontakt med det ytterste linseelementet.

Du må slå på makrofunksjonen på kameraet. Hvis du ikke finner denne er jo bruksanvisning en kjekk ting å ha. Der står det at hvis du presser ned en knapp som er merket med en blomst, så slår du på makroen Dersom du har satt kameraet i makromodus, og glemmer å slå den av, så slår den seg av automatisk når du fokuserer utenfor det som er makrofunksjonens arbeidsområde. Meget praktisk, så du slipper å miste bilder fordi kameraet ikke kunne fokusere så langt unna.

Vær obs på at du ikke kan bruke zoomen i like stor grad under makro fotografering.
Canon powershot s2 is
takk for svaret. Jeg har funnet denne makrofunksjonen, men får liksom ikke tatt noen fine nærbilder fordet. Vet du hvilke innstillinger jeg må ha ellers på kameraet?
Hvorfor får du ikke fine bilder? Er de uskarpe, feil lys eller?
Det er vel i slike sammenhenger at et bilde sier mer enn tusen ord...
Så legg ut bilder du har tatt med dette kameraet, så ser man lettere hva du har gjort feil og kan gi råd. Det nytter jo ikke sitte her og forklare når man ikke ser eksempler på feilene du gjør.

Det finnes forøvrig mange bøker om digital fotografering. For eksempel [URL=http://www.amazon.co.uk/dp/0817440526?tag=akvaristsjapp-21&camp=1406&creative=6394&linkCode=as1&creativeASIN=0817440526&adid=0EFNZFK9YSS96M8MAKCZ&]Close-ups in nature[/URL] eller Close Up shooting.
Canon powershot s2 is
her kommer det noen bilder, synes jeg får til bilder med avstand men det er dette med nærbilder.......

Tilfeldig bekjentskap
© Cbeye
Reklame for plussmedlemskap