Nikon d40

Har drept fotoapparatet mitt, og trenger da nytt(når skattepengene kommer selvsagt).
Lurer da på om noen har noen kloke ord å si om dette kameraet, eller eventuelt andre i omtrent samme prisklasse??
tja

har du store hender så er det litt lite og vanskelig å holde stødig uten batterigrep. ( for fruen er det ypperlig størrelse, for meg blir det for lite)

kitlinsen er ikke noe videre bra, men duger jo

Kjøpte ny linse som jeg fikk i posten for 5 min siden, så ikke fått testet den, billig linse det også , men håper den er bedre en Kitlinsen.

tar du mye bilder innendørs bør du kjøpe ekstra blitz, men det gjelder jo alle speilrefleks, samme med at kitlinsene ikke er de beste..

får hva du betaler for.

Jeg ville gått for en litt vassere modell og brukt noen får tusen til..
dette kommer veeeeldig ann på ditt behov å hva du trenger, hvilke krav du har rett å slett. d40 kan være nok i bøtter å spam, eller så strekker den ikke til. Utdyp littmer om hvilken type fotografering du skal, hva du skal med bildene dine osv
Nikon d40
Jeg har en Nikon D40 og jeg elsker den. Den sitter godt i hånden, den er veldig enkel å betjene. Jeg har vært fornøyd med kvaliteten på bildene. Det er først nå jeg har begynt å fotografere akvariumsbilder, så der er jeg under opplæring, men bildene ellers som jeg tar er gode. Prisen er også veldig bra - jeg betalte 3500,- med forsikring,på Expert.
Jeg har akkurat oppgradert fra D40'n, etter å ha brukt det i rundt to år. Flott kamera som har det meste du trenger for å lære deg å bruke en speilrefleks, selv om det begynner å dra på åra. Mangler for eksempel liveview, sånn at du bare kan bruke den lille søkeren for å ta bilder.

Kameraet er lett (til å være speilrefleks) og lite, og tar gode bilder under de fleste forhold, ihvertfall når du har lært deg å stille det inn selv.

Kitobjektivet er også brukbart, selv om det er ganske begrenset med tanke på brennvidde og lysstyrke. Ulempa med D40 er at det ikke har innebygd fokusmotor, så du må kjøpe objektiver med det i, noe som er dyrere enn objektiver uten dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap