Kjøp av speilreflekskamera

Hei skal kjøpe nytt speilreflekskamera men greier ikke og bestemme meg jeg tenker på sony a300 og Pentax K-x 18-55mm f/3,5-5,6. noen som har noen bedre forslag
Det er veldig vanskelig å komme utenom Canon - de er ganske så suverene på speilrefleks i "amatør/forbrukerklassen", og da spesielt EOS450/500/550.
Så på det 550d det så steinbra ut! Men det må vel bli for komformasjonspengene, 5700 kronner er jo en del

Canon 450D kan i hvertfall anbefales. Jeg kjøpte dette brukt på Foto.no. Denne siden kan forøvrig anbefales om du vurderer brukt utstyr.

Om det kun er nytt du vurderer er det vel Japanphoto.no og fotovideo.no som har en del bra utstyr til en grei pris, men jeg tipper at om du kikker i Elkjøp og Lefdal sine reklameaviser fra uke til uke, så vil du sikkert kunne gjøre et veldig godt kjøp, kanskje spesielt på 500D som er litt eldre enn 550D.

hei =)

har selv Canon eos 500D og kan også anbefale 450D, 550D skal vist også være suverent.
nikon er også bra, men føler det er litt dyrt, uansett har jeg lært at linsa har mer å si en akuratt hvilket kamerahus du velger =)

fikk et godt råd å dra ut å holde i kameraene fysisk for å kjenne hvilke som var gode å holde i, og jeg ble svært overasket over hvis forskjellige de føltes i hånden, og falt pladask for kameraet eg har nå.

"en god selger, selger kunden det de trenger" er det noe som sies.

uansett, da ut å prøv og dra i flere butikker og prøv, så kan du eventuelt bestille kameraet på nettet eller brukt etterpå, som da er rimeligere
tenkte å bestille fra internett men skal også kikke litt i byen. det skal brukes som kamera som skal ta bilde av det meste, men jeg skal også ta litt bilder av fisk. Jeg har ingenting i mot brukt men da har du ingen garanti på at alt virker.
kommer jo an på pris, vil si at nikon er overlegne. er som regel testvinnere også så
Nikon er bra, men som jeg har nevnt: i forbrukerklassen er Canon mer eller mindre suverene, skal man litt opp i entusiast eller semipro klassen hevder Nikon seg bedre.
Når det er sagt så driter man seg ikke akkurat ut om man kjøper et rimelig Nikon da
Jeg er derimot mye mer skeptisk til Sony, har sett noen Sony Alpha modeller som hadde hatt problemer med å hevde seg blant kompaktkameraer, mens andre har vært Ok, men ikke noe mer.
Inaktiv bruker
Canon har en kjempefordel viss du skal filme litt med det. Video kvalitten på volumselgerne til Canon er meget god!
Videre er det litt mer hipp som happ om du kjøper Canon eller Nikon, objektivet du bruker er mer avgjørende.
Å kjøpe et knall godt kamera og bruke kit-objektivet til å fotografere med blir litt som å gå i armani dress og skogsstøvlar.

Forøvrig ville eg heller vurdert å kjøpe canon eos 450D enn pentax/sony. Brukt på foto.no er å anbefale!
Jeg bruker Nikon D5000, med den linsa som fulgte med (18-55mm).
Veldig fornøyd med det.

Legger ved noen eksempel bilder;
Veldig flotte bilder, mentror jeg kjøper canon 550d 18-55mm taesten på akam.no sa at det var et veldig bra kamera, de hadde et tilbud på stavangerfoto så var 550d med 18-55mm til 5500 kroner. er jo dyrt men hadde tenkt og bruke litt penger, men 500d ser veldig bra ut til en tusenlapp billigere, det eneste er at den har kort batterilevetid, så du må ha to batterier, og da blir det jo 500 kr dyrere...
Har 500D og er veldig fornøyd. Batterilevetida har jeg ingenting å si på. Tror du skal ta veldig mange bilder uten tilgang på ladekabel for at det skal bli et problem. Jeg har brukt kameraet flittig siden jeg fikk det før sommeren, og har ikke ladet mer enn tre ganger(over 1500 bilder).
testen sa det var 300 bilder uten blitz, du har jo nesten det dobbelte!, Da går jeg får 500d
Noen som har erfaring med Samsugn NX10? Riktignok ikke helt speilrefleks, men så ser jeg heller ikke poenget med å putte et speil i et digitalkamera...?
Ja må jeg si den testen du har lest ikke stemmer med min erfaring. Jeg tror du trygt kan kjøpe 500D uten å være bekymret for batteritiden og det å måtte ha to batterier
Inaktiv bruker
trur batteriproblem er vanlig på testkamera;p og at det blir utbedret før kamerat kommer for salg! 500D er et meget godt kamera og du skal virkelig vere interssert i å ta bilder før du ser forskjell!

Har selv et eos 7D som jeg er himla godt fornøyd med. Men dette blir jo i en helt annen prisklasse:p

Akvariefisk er morro å ta bilder av! selv om det kan være utfordrende i starten!:p
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap