Kompakt/digitalkamera til under 1000.lappen?

Er på utkikk etter ett enkelt Digital kamera til under 1000.Kr,som vil bli brukt både til vanlige hverdagsbilder og Akvarium bilder.
Har ikke råd til og gå til innkjøp av noe dyrere,så har satt en øvre grense på 1000.kr men det kan gjerne være billigere.
Noen som kan anbefale ett greit kamera til den prisen?Ser jo at utvalget er stort,så håper noen har noen erfaringer som de kan dele videre.
Jeg kjøpte et Canon Ixus 130 på komplett.no for ca et år siden, til rundt 900,- og det er garantert det beste kameraet jeg noen gang har kjøpt, OG det billigste! Strålende fornøy med det, og det er tynt og lite.

Men vil ikke si det er så kjempebra på akvarie-bilder (det har en funksjon til bilder av fisk, hvor bildet blir gulere) men vil ikke si at jeg bruker dette. Kommer vel ann på lysmengde osv.

De har ikke dette kamerat inne lengre men de har noen ixus kameraer til litt over tusenlappen der, nyere modeller. Ixus generelt virker som billige kameraer, samtidig som de er bra.

(mamma fikk ett i 2004 ellernoe, en gammel ixusmodel, og dette var i åresvis myyye bedre enn mange av mine jeg kjøpte, bedre enn de jeg kjøpte i 2007 også!)

Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap