Crinum calamistratum i blomst for de som liker blomster:-)

Har ikke sett så mange Crinum calamistratum i blomst, så jeg er spent på hvordan den vil se ut.
Har akurat hatt blomst på Lotusen i et annet karr, og den kom med to flotte hvite blomster. Glemte ta blider selvfølgelig, men det vil jeg med denne. Skal prøve å legge ut bilder hver dag siden den vokser så fort.

Håper jeg har postet dette på riktig plass

Mvh.Are
Så spennende! Håper fortsettelse følger, det er vel ikke hver dag denne planten spanderer en blomst...

Sender du bildene inn til plantebasen også? Basene blir jo ikke bedre enn vi gjør dem helt selv, og plantebasen er litt hjertebarn

Ser du ikke er representert med i basen fra før, bare klikk på bildefanen på ID-siden, klikk på den grønne "endre info"-linken nederst under bildene, klikk bildefanen igjen og last opp. Litt opplysninger å fylle ut og haker som skal hakes, basefolkene jobber jo helt frivillig så du får svar på om de ble godtatt eller ikke når de har tid...
Har fått tatt bilder i dag, men får ikke lagt dem ut før i morgen desverre. Skal se hva jeg rekker etter "morgenrushet" her i huset. Nå stikker blomsterknoppen halveis ut over vannet. Ser ut til å bli en stor blomst, men kan jo bli lurt.hehe...

Fikk sendt et bilde til plantbasen, så får vi se hva de sier. Sender fler bilder av blomsten når den kommer. Er ikke en fotograf, men morro er det Takk for hjelpen og veiledningen Linda W

Mvh. Are.
Nå får jeg lagt ut noen bilder fra i går. Så kommer det fler i kveld
Nå er den godt over vannet, og ser ut som den starter å åpne seg i tuppen. Kan bli en flott helg
Ikke skjedd så mye i dag. Den står nå der å venter. Blir mange like bilder, men får håpe den bestemmer seg i løpet av helgen
Tøft Men dette er Crinum natans, calimistratum har smalere blad
Auda. Det var jo en blemme.hehe... Flott plante er det uansett, men dette må jeg fikse. Takk for at du sa fra

Mvh. Are
Null problem Flott plante du har hvertfall! Håper på å få blomst på mine Crinum og
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap