Nytt akvarie

Har nettopp blitt hekta på akvarie og satt opp et Juwel 70l og hadde lyst til å høre noen kommentarer fra andre om dere synes det ser bra ut!
Jeg synes det ser fint ut jeg-nettopp begynt selv
Ser kjempefint ut. Pass på innkjøringsfasen når det gjelder antall fisk så slipper du nitrit-trøbbel.
Lykke til.
Takk for det, har hatt en runde med nitrit, så her er jeg forsiktig
tanken ser bra ut den. likte blandingen av svart og hvit sand

fisker liker å gjemme seg, så et godt tips. en halv kokosnøtt med halvstore huller som du skjærer ut slik at fisken kan gå inn i de.
Vil en halv kokosnøtt flyte slik at den trenger fortynging eller er den tyngre enn vann?
Kjøpte akkurat samme akvarium (sett), som deg for noen dager siden. (Juwel Rekord 70). Godt fornøyd så langt. Limte inn en Juwel STR600 sort bakgrunn. Nå går det 6 Neontetra, 3 Guppy og en Algespiser (Gyrinocheilus aymonieri) i karet, noe som er haugen på nok og sikkert et sjansespill da jeg kun har hatt vann i det i fire dager, men kunne ikke vente. Fisken trives og vannverdier OK, forer moderat. Ser at du har valgt å bruke begge 45gr bendene ut fra filteret. Jeg valgte å kun bruke det ene og vinklet det skrått oppover for å lage litt liv i vannskorpa for bedre oksygen opptak etc.
Akvariet er nå blitt veldig stabilt og bra så nå føler jeg at jeg er i gang, når det gjelder bendene fra pumpa valgte jeg begge uten å vite bedre, har nå sjekka i butikken å fått vite at det selges pakker med 2 ekstar bend for å komme helt opp, dette var selvfølgelig utsolgt, men skal ha dette når det kommer inn igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap