litt info om deres kamera

Hei
-lurer på hva fotokamera dere har jeg ? (litt info)
ser nesten alle har så fine bilder, mine bilder blir så dårlige
redigere dere bilder for å få klarere bilder?

takker for alle svar
jeg kan nesten ingenting om verken det å ta bilder, eller å redigere, men etter at jeg kjøpte et canon 350D til Fruen, så har det blitt noen greie bilder. Det ene karet hvor jeg har tatt de fleste mallebildene, er full av striper, så litt retusjering er ofte nødvendig. Det første er kun endret størrelse på det andre er fikset litt.
Brukte feil bilde nr. 2 Prøver igjen.
hei!
Jeg tok en titt på hjemmesiden din, og hvis det er du som har tatt bildene der synes jeg ikke du har rett til å klage!
Jeg fikk mer lyst til å spørre deg hva slags kamera DU bruker?
Plussmedlem
Dei fleste bileta eg har i fiskebasen er faktisk tatt med eit Sony DCR TRV80E digitalt videokamera. Ein må slett ikkje ha speilrefleks og makrolinse for å ta brukbare bilete! Det viktigaste er at kameraet reagerer raskt når du klikkar på utløserknappen, og at den har ei bra nærgrense. Manuell fokus er ofte ein fordel, ellers bør autofokusen vera rask.

Eg kjøpte eit Canon 350D i ekstra julegåve til oss, men har vel faktisk ikkje posta nokre bilete tatt med det her enda.

Jeg kjøpte meg digitalt fotoapparat sommeren 2003, et kompaktkamera med noen flere funksjoner enn "ordinære" kompakter. Har blitt endel brukbare bilder med det kameraet. Har i og for seg "tjent" det inn igjen (et par ganger) på bildene tatt med det.

Har siste halve året benyttet et digitalt speilreflekskamera og da stort sett med et 60mm makroobjektiv påmontert.

Bilder tatt med disse kameraene er bl.a. å finne her på AF.

Etterbehandling av digitale bilder er en selvfølge og er i så måte endel av det å fotografere digitalt.
Canon...så klart ;-)
Jeg benytter meg av Canon PowerShot G5. Bruker da ikke autofunksjonen eller blitz...blir en god del "møkkabilder" men hva gjør vel det...noen blinkskudd sniker seg inn av og til
Behandler bildene i Photoshop i etterkant.

PS: Er veeeeeldig misunnelig Holger.....
Til Josefine
Jeg lånte et kamera av ein kamerat, med 5 falske mpx som ble kjøpt på auksjon. jeg brukte en 1000meter for å få masse lys, så det i det hele tatt sko viser noe på bilde, så dårlig er det.
har og prøv et canon kamera 5mpx det funka ikke så bra det heller.
har sikkert tatt 100bilder :S
jeg vil ha et bilde av akvariumet sånt det ser ut forfra men det blir så mørkt,
skal Prøve et SONY 5.1mpx kamera i dag, så dere kan se ut over kvelden om det kommer noen nye bilder.
Det som faktisk er litt morsomt er at det tydelighvis er mange akvarister som også har interesse (i større eller mindre grad) for foto!
Er det akvaristikk som skaper ønske om å kunne ta bilder, eller er det motsatt? hihi, det er bra å ha mange interesser, men det virker som om disse to henger sammen?

Selv har jeg forresten et canon eos 300D, som jeg egentlig har hatt siden tidlig sommer, men som har ligget mest på hylla,,, Har nettop insett at det er mye morsomere å programere sell, til tross for at det er lettere med automatikken! Hvorfor det egentlig? Det er sikkert bare mitt ego som gjør at jeg vil ha all ære for et bra bilde :P
Plussmedlem
Josefine
Er det akvaristikk som skaper ønske om å kunne ta bilder, eller er det motsatt? hihi, det er bra å ha mange interesser, men det virker som om disse to henger sammen?

Eg har også gjort den observasjonen, og eg trur fotografi og enkelte delar av akvaristikken er beslekta. Dvs det som har med aquascaping å gjera. Ein prøver jo å skape eit vakkert tredimensjonelt "bilete" når ein innreiier eit akvarium!

Har nettop insett at det er mye morsomere å programere sell, til tross for at det er lettere med automatikken! Hvorfor det egentlig? Det er sikkert bare mitt ego som gjør at jeg vil ha all ære for et bra bilde :P

Der trur eg du har heilt rett
Nye bilder
Nå har jeg tatt nye bilder av akvariumene min i min profil.
tok bildene med en Sony Cybershot 5.1mpx ble bedre en dei jeg hadde da.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap