gule blar på sverdplante?

hva er det som er galt med sverdplantene mine? de har blitt mer å mer gule på blarne, de er ikke blitt "bløte" og tynne.. bare gule..

hva er det som er galt med de?

de har stått litt i skyggen av andre planter, men nå har jeg plantet om slik at ingen planter står i skygge..

det er de små sverd plantene som blir gule.. har en kjempe stor en også, og den vokser kjempe fort og er helt fin..

lyset i akvariet er 2 lysrør på 30W til 160L

jeg har næring i bunnen.. slike kuler man stapper ned i sanden.. har også hatt LITT flytende plantenæring i akvariet.. men flaska er så liten og dyr..

vil Co2 hjelpe?

kan jeg bruke eggeskall som næring til plantene? noen andre billige løsninger?

hva lider plantene mine av?
Det kan være mangel på lys som har gjort dette, men vanligvis vil dette merkes mest på veksten.

Av ren næringsmangel, er det mye som kan være feil. De fleste mangler av næring, vil etterhvet gi gule blader. Vil tro at å bruke mere plantenæring vil hjelpe godt på problemet.
Greit nok koster det litt, men kjøp på nettet, så sparer du fort masse penger. Hadde aldri kunnet gjødsle slik jeg gjør, om jeg kjøpte lokalt (250 kroner i måneden er alt for mye selv for en akvadiot)

Co2 vil nok ikke hjelpe på at plantene lider av mangel på et eller flere næringsstoffer. Eggeskall vil ikke fungere som næring for akvarieplanter, det eneste det vil gjøre er å påvirke Gh og Ph.

Når vi er inne på vannverdier, hva er Gh-en din? Og No3?

Du kan forresten lese mer om de ulike næringsstoffene plantene trenger under de forskjellige ingrediensene til PPMD (suveren plantenæring, til en brøkdel av prisen for TMG) på aquazoo sine sider.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap