lysrør, som passer til planter

plantene mine er veldig stygge.
regner med det er lysrøret, så jeg lurer på hvilke lysrør som er bra. så plantene før litt mere lys.

har 54 liter vis dere lurer
plantene mine er veldig stygge.
regner med det er lysrøret, så jeg lurer på hvilke lysrør som er bra. så plantene før litt mere lys.

har 54 liter vis dere lurer
bump
I min 54 liter har jeg et vanlig daylight lysrør og reflektor. Tilsetter litt flytende gjødel en gang i uka. Det holder i hvert fall liv i mine planter.
Pass på at lysrøret ikke blir eldre enn ca 1 år (det mister effekten).

Håper det var til hjelp
fint at noen fra drammen her da

tilsetter flytende gjødsel, men vet jo at sånne lysstoffrør som folger med akvarium pakker er dårlige.

kansje jeg kan bruke daylight da.
Jeg antar at det er ett 15W rør (438mm) du har i armaturet?
Her er utvalget av rør bredt.

Selv ville jeg brukt ett rør som heter Life-GloII som leveres av Hagen. Dette er ett daglsysrør, på 6700K, med meget gode fargegjengivelser. Har LG rør i de fleste kar, og er svært fornøyd.
Røret er ikke det billigste på markedet, på langt nær. Men for min del, er det absolutt verdt pengene
takker
takk for svar men skjønner ikke no av d k greiene men det kan være d samma.

skal se hva jeg finner
fiskeren
takk for svar men skjønner ikke no av d k greiene men det kan være d samma.

Ta en titt i ordlista vår, så forstår du sikkert mer etterpå
flytende gjødsel
trenger mere av det så jeg bare lurer på om hva som er best.

jeg så at kjetil brukte master grow (vis noe heter dette) vet noen om en butikk som har denne.
TMG, eller Tropica Master Grow, er en av de bedre ferdige plantenæringene. Trenger litt ekstra med jern, ellers ganske OK.
TMG har endret navn (og etikett på flaska) til Tropica AquaCare PLANT NUTRITION flytende.

Husk at du ikke skal ha + utgaven. Denne inneholder fosfat for nitrat, noe du ganske sikkert har mer enn nok av i vannet til at plantene greier å forbruke alt
takk angell
takk for svar angell du er en engel til å svare, og jeg vet jo at jeg kan stole på deg. fått mye bra svar fra DEG
Tilfeldig bekjentskap
© asbjørn s
Reklame for plussmedlemskap