Dosering av magnesiumsulfat

Har kjøpt magnesiumsulfat og lurer på hvordan dette skal doseres.
Den skal i en 120 liter med seks store planter, 4 relativt små og ett ukjent antall små avleggere.
Er fristet til å tilsette ganske mye da jeg vil tro det er bedre med for mye enn for lite, men er litt redd for at dette kan gi uforutsette problemer slik som en del andre ting jeg har gjort opp igjennom min akvaristkarriere
Jeg doserer bare litt på "fellingen" når jeg har det i karret mitt. Eneste jeg er nøye med, er at karret får like mye hver uke. Men så bruker jeg heller ikke mye om gangen i 660 L min.
Magnesium skal aldri overdosseres. Dette er ett mineral som øker Gh, og mengden magnesium må aldri overstige mengden kalsium i vannet.

Tilsetter du ferdige mixer med gh-økende remedier, inneholder disse tilstrekkelig med magnesium.
Tilsetter du gips for å øke Gh, bør du ikke ha ett kraftigere blandingsforhold enn en del Mg, og 3 deler Ca.
Tilsetter du ikke noe for å øke Gh, bør du være forsiktig med magnesiumet.
Takker for svar.

Jeg tilsetter noe alabastergips for å øke GH, skjønner det slik at jeg tilsetter noe magnesiumsulfat i denne miksen.
Jepp, det er riktig forstått-tilsett en ca.20-25% og resten gips. Dette var ihvertfall en blandig som fungerte fint i karret mitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Høyer'n
Reklame for plussmedlemskap